Är det okej att råna en bank?

Bobubblan i Sverige kommer spricka snart och många människor som har deltagit i bankernas och politikernas svindleri (oavsett färg och oavsett om de förstått att de bidragit) kommer hamna i ekonomisk kris . För bobubblan, som marknadsförts med påhittade ”värdeökningar”, har endast bestått av att bankparasiterna ökat skuldsättningen med alltmer påhittade krediter. Det är ett enda stort bedrägeri där banken, såsom parasitisk mellanhand, trissat upp budgivningen mellan köpare/säljare och på så sätt ökat mängden skuldslavar. Från år 1999 till år 2010 ökade skuldsättningen för boende från 550 miljarder kr till över 2 000 miljarder kr – däri ligger hela bubblan – däri ligger hela ”värdeökningen” – i en nästan  fyrfaldig ökning av skuldslavsbindningen. Nu finns snart inga nya skuldslavar som är villiga eller kan skuldsätta sig mer och utgöra grund för, av krediter, påhittade ”värdeökningar”. Pyramidspelet har ett stopp när inte fler skuldslavar kan kastas in i spekulationen.

När bostadsbubblan  spricker kommer media och bankerna skylla på de som är satta i skuld – de som gått på bankernas bedrägeri om att ”värdeökningarna” på bostäder kan fortgå i evighet. Men i ett pyramidspel är ALDRIG den bedragne den skyldige – bankerna, med medlöpande politiker är de skyldiga. Den bedragne må ha varit godtrogen men det är inget brott som han/hon måste sona med livslång skuldlivegenskap till parasiten, bedragaren=banken.

När kreditbubblan på 30-talet sprack och skapade den stora depressionen härjade Bonnie och Clyde då de rånade banker. Vad få vet är att många amerikaner faktiskt hyllade dem – så stort var hatet mot banksystemet.

Jag tycker givetvis inte man ska hota bankpersonal och skjuta. Jag tycker problemet ska lösas med skuldavskrivningar och att man sätter bankskurkarna med medlöpande politiker i fängelse.  Men det finns en del intressanta saker man kan iaktta.

Låt säga att en skuldslav blir av med hus och hem (såsom skett i USA – skillnaden är bara den att i USA blir man även av med skulden då man lämnar in nyckeln till huset till banken – i Sverige är man livslångt bunden till den påhittade ”skulden”). Han/hon kommer vara livslång skuldslavsbundna till den av banken påhittade skulden. Detta straff kommer även drabba deras barn som kommer bli bestraffade med att leva nödtorftigt på existensminimum.

Då kan det ju te sig som ett alternativ att råna de parasiter som satt familjen i skuldslaveri och ett leverne på existensminimum. Skuldslaven kanske tänker att;

”Om jag rånar banken – betalar de påhittade skulderna till bankparasiten kommer jag och mina barn vara skuldfria. Kanske kommer jag få lite över som jag kan skapa ett bättre liv åt mina barn. I värsta fall hamnar jag i fängelse i några år men jag kommer slippa vara skuldslav resten av livet och mina barn slipper straffet att leva på existensminimum.”

Som sagt, jag förordar inte att folk ska göra bankrån. Men jag kan faktiskt sympatisera med tankarna ovan. Jag kan faktiskt förstå varför Bonnie och Clyde sågs som hjältar av många i USA.

1 2 3 4 5 6

6 thoughts on “Är det okej att råna en bank?

  1. Jag kan hålla med bössa och ammunition om det är så🙂 Jag var inne på den alldeles utmärkta bloggen Alternativportalen: http://alternativportalen.wordpress.com/ och lyssnade på Tom Greco. Han pratar om ett bytessystem i Schweiz som varit igång sedan WWll. Vet du eller någon annan vad detta handlar om?

    • Jag sitter själv inte med någon skuld men jag skulle ha stor förståelse för om någon desperat/förbannad skuldslav gör slag i saken.

      Troligen är det WIR systemet som är en komplementär valuta som verkar funka ganska bra – har glömt detaljerna hur det funkar – finns så många olika varianter.

  2. Detta är kanske en kommande trend, och varje komponent som kan mosa banksterväldet hjälper ju till.
    http://corruptio.blog.com/2011/02/10/sveriges-kriminella-politiker-ranar-pensionarerna-gubbligan-slar-till/

    Riktigt kul är det att kunna meddela att en pensionerad polis sagt att han kommer att råna banker, för att;
    1. Dom har tagit våra pengar. Han tar bara tbax dom.
    2. Bättre vård o mat i fängelset än på hemmet, eller i egna hemmet, för pensionen räcker inte.
    3. Denna är riktigt bra! När unga poliser får se o höra o fatta att deras äldre f.d kollegor gör som de gör, så kommer det att bli en riktig tankeställare inför kommande drabbningar av utsugen befolkning, där vår korrupta statsmakt inte längre kan känna sig trygga av den hittills skyddande polisen.

    Japp, hur skall banksters tackla denna nya ”rörelse”?

    • Bra lista som är logisk. Kan bara kanske lägga till att ett fängelsestraff är ju tidsbestämt medan bankernas skuldstraff som de fängslat skuldslaven med är livslång och drabbar även barnen. Gubbarna har moraliskt rätt!

      Jag tror det finns enklare och effektivare sätt att sätta pinnar i hjulet på det ekorrorhjul bankerna tvingat in alla i där hoppet (moroten) till befrielse från skuldslaveriet ligger i bingolotto eller 13 rätt på tipset. Det är tragiskt att många människors dröm om frihet ligger i att vinna på lotto. Kan knappt se det lismande äcklet i postkodmiljonärerna som dyker upp i brevlådan. Han har säkert ingen aning om vilken viktig samhällsfunktion han har, som bärare av det stora hoppet, för att upprätthålla bank-parasitsystem men det blir inte mindre äckligt för det!

  3. Japp, postkodlotteriet är den mentala moroten, hoppet, för många om att få slippa löneslava för att betala av livegenskapaen man givet till banken i utbyte mot från banken påhittade krediter. Den drömmen gör nog att många pallar med att jobba en dag till gratis åt parasiten.
    Trött blir man på eländet!

Kommentarer inaktiverade.