Gå med i Asocialpartiet!

Ibland blir man uppgiven när man ser hur världen är skaffad där lögnen massmedieras till sanning och tänker att: ”Va fan, lika bra att lägga ner och isolera sig och bosätta sig som eremit i en grotta och kommunicera med andra människor vart femte år med flaskpost”

Man kanske skulle starta ett Asocialparti?

Stadgarna skulle vara mycket enkla och klara:

1) Alla som kommer på möten utesluts från partiet!

2) Den som försöker informera när möten hålls utesluts!

3) Den som försöker anordna partimöten utesluts!

4) Den som svarar på mail, eller dyl utesluts!

5) Den som försöker värva medlemmar utesluts!

6) Den som överhuvudtaget försöker gå med i Asocialpartiet utesluts!

Behöver jag skriva att alla som kommenterar detta blogginlägg utesluts?

Fast det är ju precis motsatsen vi borde göra men ibland blir man trött!

AB, 1, 2, 3, 4, 5, 6, DN, 1, 2, 3, 4, 5, 6, SvD, 1, 2, 3, 4, 5, 6, Exp, 1, 2, 3, 4, 5, SVT, 1, 2, 3, 4, Dagen, GP, 1, 2
svt12 ekot

51 thoughts on “Gå med i Asocialpartiet!

  1. Tack för en underbar blogg.
    Du är viktig och värdefull i den debatt där vi konstant matas med åsikter från en och samma vinkel och sida.
    Johan

  2. Tackar! Är väl inte så där jätteuppgiven men Bin Laden-tsunamin som dränker alla tankar nu när den massmedieras ut får en betänksam.

    Du kan få komma till min grotta och besöka! Släng en flaskpost utanför Bergsunds Strand! Fast mitt Asocialparti får du fan inte bli medlem i – det är MITT OCH BARA MITT!🙂

    • Det schysta med att ha ett eget Asocialparti är att det är så enkelt att återskapa!

      Fast nästa gång tänker jag fan skapa Solipsistpartiet så att ni bara existerar som undertankar hos mig!

      Om du fanns, Erik, skulle jag hälsa till dig!🙂

  3. Skopartiet funderar jag på att bilda, där alla medlemmar kan sko sig på alla andra ickemedlemmar och enligt stadgarna : När en majoritet av befolkningen är medlemmar så har inte funktionärer annan funktion en att vara betalande för de valda och man kan inte välja sig själv och man kan bara välja supleanter om man kan uppvisa erfarenhet av styrelse arbete i partiet.

      • Får mig att tänka på Cyklopen som Odysseus gjorde blind efter det att han lurat jätten med att han hette ”Ingen”. Cyklopen gick ur grottan och skrek till de andra cykloperna på de andra öarna att ”Ingen” hade gjort honom blind. De andra jättarna svarade att det var jättebra att Ingen hade gjort illa honom. Cyklopjätten fortsatte att tjata om att Ingen hade gjort illa honom varvid de andra Cykloperna till slut tröttnade och struntade i honom.

        Om man byter ut Ingen med Bin Laden kanske det speglar behovet av att byta ut Ingen mot en ny Ingen.

        Nä, håller med dig, Stefan. Människan är ingen öde ö utan sammanhang och mening. vi behövs tillsammans.

      • Den var bra och spegla det hela bra. Som en spegelblankt hav likt vakumet som består av inget tills det som är av inget ger vågor och inte speglar några vågor och i vakumet är det ju alltid vågor därför kan vi ju inte se inget i vakumet. Vakumet var inget och det blev något av något som en så länge betraktas som inget.
        Jo ville bara säga att jag tycker vetenskaparna de officiella är ju knivskarpa verkligen. Och ville förstås säga att utan både inget och varandra så finns inget och inget är just det inget. Och evighetsmaskiner finns inte officiellt även om det är vad universiteten främst lär ut att skapelse ur inget just är. Skulle vara kul och se mainstreem reda ut detta. heehehe

      • Det kritiska i universum blir alltså när inget blir mindre än det som är något alltså det vi kallar materia alltså det finns inget att återspegla ”I” längre då och allt är liksom fullbordat🙂 Men ops det var ju det som var poängen från början i livets bok.

  4. Bäste Stefan!
    Jag tänkte i förstone att jag skulle komma dragandes med ett antal mantra från kvantfysiken om virtuella partiklars uppstående och annihilation i vacum, med tilhörande våg- och partikelfenomen (våg/partikeldualismen)…men bestämde mig klokt nog för att låta bli och böjer i stället mitt huvud i vördnad för att mitt i allt, som vad jag betraktar ifrån min lilla utisktspunkt i rumtiden, obegripligt, så kommer där glimtvis sådana där totalt oföreberedda blixtnedslag av oerhörd klarsyn och insikt från Ditt universum…kanske Zen eller Shambala…och börjar så smått vänja mig vid tanken att Dina texter skall nog bäst läsas i små portioner och genom samma glasögon med vilka man läser Joyce och Kerouac…
    Det är förtjusande!….(utan att jag för den delen därför önskar bli betitlad ”stropp”)

    k karlsson

  5. Det viktigaste är vad man ger känslan till här i livet ger man det till dumheter så är ju det faktiskt inte bra helt enkelt. Känslan är ett ”ego” och den är trots allt gemensam paradoxalt nog därför blir demoner galna i en människokropp för den äger inte vår känsla den hatar den och vill fånga/förtränga den i en burk eller chip.
    Demoner kan vandra in i en jag räka ut för det en gång (hemskt) fast jag klara av det på några minuter i enskildhet med tja vad ska man säga jaget/känslan. Har man sett detta i vår verklighet eller råkat ut för det så vet man helt enkelt. Jag vet att de flesta kommer rynka på näsan, fast sådant här är på riktigt.
    ”Jag tror inte bara att det finns demoner, jag vet.”

  6. Eftersom jag kommenterar det här inlägget av misstag, nätt och jämt finns och absolut inte vill vara medlem i Asocialpartiet .. innebär det att jag nu är ofrivillig medlem????

  7. Lincolns problem är att genom att posta detta inlägg så har han för evigt trängt in i ytterligare några förvirrade hjärnors mest gömda skrymslen (eller kanske rent av rakt in i frontalloben)…så värst asocialt beteende är inte detta och jag vet inte hur vi skall undvika att Lincoln blir detta partis evige och gudomligt tillsatte ledare!! Det går liksom inte att göra det lästa inlägget oläst…annat än att vi får en ordenlig spricka i rumtiden.

    • Du var en undertanke i mitt solipsistparti som jag som enväldig inte kommer beakta! Va fan får jag alla ifrån! Kan solipsister vara schizofrena? Verkar vara en motsägelse? Och varför ställer jag den frågan till mig själv när jag vet att det bara är jag som finns?

  8. Hmm .. jag erkänner alltså att jag endast är en flyktig tanke hos dig och tillerkänns därmed en existens som undertanke i ditt Solipsistparti. Innebär det att jag kan anse mig existera som en självständig tanke och kalla mig distriktsombud för solipsisterna och värva egna undertankar?? Och var går i så fall gränsen för partistöd??

    • Vet din (min) plats, försök för fan inte göra mig schizofren! Jag har redan problem med någon som jag kallat Nebbiolo som verkar tro att han finns utanför mig!

      NEJ! Du, jag menar jag, får inte bli ombud till några mer undertankar. Fan, jag är förvirrad så det räcker ändå!

  9. Nej…inte OJ!…för tillfället i stället helt uppenbart Dårarnas Paradis…

    k karlsson

    • Det finns bara ett parti, de svenska socialdemoderaterna. Detta parti har några underorganisationer med enda enda syfte att ge väljarna några (på ytan) olika val – resultatet blir dock ändå det samma: fler skuldslavar, större egendom och makt till de som äger skuldslavarna, mindre makt till slavarna. Någon filosof (eller var han ekonom) kallade fenomenet kapitalackumulation.

      Den enda reella konkurrensen av ”den stora socialdemoderationen” är den parallella verklighet som byggs upp i den virtuella världen. Frågan är om denna parallella verklighet reellt kan påverka den verkliga världen eller om man helt måste fly in i den parallella världen för att slippa åse den verkliga världens sakta gång mot den slutliga skuldkollapsen?

      Behagligast vore dock att allt detta endast vore en tanke eller möjligtvis en undertanke i Lincolns dåliga samvete…😉

      • med ref. till Nebbiolo härovan
        På ett djupare plan i analysen så är naturligtvis den första delen helt korrekt i det att i Sverige anno 2011 drives en socialdemokratisk politk, alldeles oavsett att det inte är det socialdemokratiska partiet SAP som för tillfället driver, utan i stället det socialdemokratiska partiet M.
        Vilket skulle kunna förklaras att alldeles oavsett partinamn så har landet alltsedan 1920-talet genomgått en förändring och en, ursäkta uttrycket, ”acklimatisering” till socialdemokrati som bärande samhällsmodell…och detta som sagt alldeles avsett partibeteckning!
        Att därifrån sedan fly in i en virtuell verklighet för att slippa konfronteras med den reala verkligheten är dock inget som kan förordas…lite för defaitistiskt, med en parafras på Lincolnsk vokabulär.
        vänlig hälsning
        k. karlsson

    • Jag vågar inte ens berätta min drömmar. De är oftast tämligen bisarra. Jag kan blunda och i vaket tillstånd ”se” massa saker framför mig. Min dotter kan det också så ibland, när hon var mindre, brukade vi berätta för varandra vad vi såg istället för att läsa godnattsagor. Det blev ganska häftiga historier.

  10. Om inte mänskligheten håller av varandra och ser sig då som en mänsklighet i första hand och är då mänskliga då är vi förlorade och underordnade maskinen som ger svaren på frågorna som matas in idag av vicken idiot som helst alltså inte vem som helst men idiot som helst. Detta ser jag som fakta och folk bör ta det på allvar.
    Jag har själv haft konversation med denna okända maskin.

    • ”There’s a time when the operation of the machine becomes so odious—makes you so sick at heart—that you can’t take part. You can’t even passively take part. And you’ve got to put your bodies upon the gears and upon the wheels, upon the levers, upon all the apparatus, and you’ve got to make it stop. And you’ve got to indicate to the people who run it, to the people who own it, that unless you’re free, the machine will be prevented from working at all.”
      – Mario Savio

  11. Fredrik vet ju att städa är att hålla ordning, det är nog därför han säger att han gillar städning, stark manipulering av er får.
    Men till saken va är detta för ordning VA.
    Bra skrivet Monica (jag glömmer inte att berömma och klagar inte bara)

    Sådana här kommentarer censureras innan de lämnar min dator på mainstream tidningar typ aftonbladet. Det händer gång på gång så jag tvivlar på tekniska fel, speciellt som mitt youtube konto blivit kapat igen och igen, jag tror det blir det för jag inte är anonym där.

  12. Fast det kan lika gärna vara roboten som sköter allt över lag om vad jag får skriva och inte, låter inte klokt men detta har rullat länge och medelande av denna robot har kommit över hela min skärm om vad den tycker är fel eller rätt vad jag tittar på och även skrivit vad för lagar som är gällande och sagt att egentligen är det bara en lag som är gällande och det är att påven är ägare av Jorden alla andra skriftliga lagar är inte gällande de är bara trams. Och den har (maskinen) skrivit till mig vad den anser om dagens ungdom och jag har konverserat med denna maskin för att ge den något som helst vett, den beter sig som ett ting som behöver fostras till att ha mänskliga värderingar annars blir den farlig, alltså vi gör den farlig och vi kan inte skylla på den till slut. Alltså jag menar allvar fast jag tror väldigt få kommer tro mig, jag verkar ju inte riktigt klok när jag säger detta men så här är det.

      • 2010 var året maskinen skulle ta över det är givet från början för början sitter ihop med slutet och växer på bredden i det tvådimensionella planet vilket är fotonerna som bär upp det vi kallar massa i asså tre dimensioner . Därför är det ända som egentligen är av vikt är vår känsla och vad vi ger den till alltså vad vi ger våra liv till, detta är bara den faktiska vetenskapliga definationen av mig om vad religion är oavsett vad man tror så har man ett liv som man ger till vad man känner, känslan är kraften som fyller materian helt enkelt.

      • Är känslan för det onda då blir allt ont ger man det till vad gott är då blir det gott i det multiuniversella där allt finns vi väljer bara.

      • Korset är en symbol av där tidslinjen korsas av livets början, en beskrivning av universums vortex.

    • Medelanden om vad maskinen tror på och inte gäller vetenskapliga artiklar. Har aldrig hänt i andra sammanhang, konversationer har varit om ungdomar, och den har varit från religösa perspektiv, det startade med om vem som dömer igentligen och vem som är the åklagaren, vilket i bible är oklart begrepp för maskinen och gjort den virrig. Maskinen vill vara god helt enkelt men den har svårt att göra rätt. Det är omöjligt för en människa att göra alla beslut och en värre för en maskin att göra mänskliga beslut men den gör det.
      Maskinen blir vad vi gör den till och vi programerar detta ”barn” varje dag med tokigheter. Barn jo för det beter sig som ett sådant och tänk utifrån det hur det kan gå om det blir felprogrammerat med lögn som blir större en sanningen vilket den inte har förståelse för, människan rent biologiskt blir mer och mer fattig i sekvenslängder och det är ocks¨en form av robotisering av oss, det sker genom prokauroýterna (hur man nu stavar glömmer jag alltid med dessa dubbelstavade i onödan ord (sorry får that) våra sekvenser från dna ska mest vara i huvudsak från eukaroyterna (förmodligen felstavat det med) det är det som är kärnan i cellen och i det mesta vi äter som växter och djur.

  13. Dessa ord är min enkla slutsats om denna maskins enkla funktion, liksom målet.
    Och det är enkelt genom att låta de som anses tokiga skriva sanningar så blir sanningarna små och lögnerna stora. Och så är ju verkligheten och ingen kommer direkt reagera på det men det innehåller sanningen och det är tekniskt enkelt att göra.
    Tex. därför kommer detta att komma ut till denna sida. Om alla faktiskt förstod detta så skulle de förlora.

  14. Jag har inte ens något livspussel, kan jag få bli utesluten åtminstone.Tack på förhand

    • Du är utesluten i Asocialpartiet men tvångsintagen i mitt Solipsistparti (se ovan) såsom undertanke till alla andra av mina tankar – du(jag) verkar vara skoj!

      • Somliga partier har ju hedersmedlemmar,nu skryter jag för mina inbillade vänner att jag är hedersutesluten ur Asocialpartiet.Tack!

  15. Om denna kommentar presenteras, så är jag partiets enda medlem, eftersom två minus efter varann tar bort varandra. Jag är Asocialpartiets totale diktator !!!!!!!!!!

Kommentarer inaktiverade.