Hur bankerna penningtvättar sina falskmyntade krediter

I förra bloggen skrev jag om hur banker använder RIX för att överföra kontoinnehav från en kund i en bank till en annan bank genom RIX. Krediten som finns på en kunds konto överförs INTE direkt från den ena bankens konto till den andra bankens konto. Detta då bankerna själva inte ser den andra bankens krediter som pengar utan som falskmynteri och kräver att få centralbankspengar (kontanter) av den andra banken. Varför ska vi se bankernas falskmyntade krediter som de skuldsätter allt med såsom pengar när bankerna själva inte ens gör det?

Gjorde en liten video som visar denna penningtvätt mellan bankerna. Använde ett online talsyntesprogram för att lägga till ljud. Låter fan men skoj🙂 (engelska syntesröster låter bättre) http://www.easytrans.org/se/sitepal/?language=SE

Vi kollar således bara på den nedersta tippen av pyramiden på bilden nedan. Det stora isberget av påhittade krediter som bankparasiterna skuldförslavat samhället är med andra ord gigantiskt mycket större än videon visar.

Finns det någon legitimitet i detta mer än att vi har medlöpande politiker som gjort parasitismen laglig? Nä, riv skiten, ha totala skuldavskrivningar av parasitens påhittade skulder och skapa ett ärligt penningsystem där inte korrupta politiker agerar springpojkar åt parasiten.

Grekerna och Spanjorerna har fattat det här och förhoppningsvis kommer alla skuldslavar i Sverige göra revolt också när pyramidspelet ”bostadsmarknaden” faller. Det är de riktiga skurkarna som ska ställas till ansvar – inte folket som blivit bedraget! Dags att införa riktig demokrati och välta skuldslavspyramiden!

PS.

Banktjänstemän är givetvis i allmänhet lika utnyttjade av parasit”eliten” som alla andra.

S SvD 2  e24  e242  svt  SR1  svd2

16 thoughts on “Hur bankerna penningtvättar sina falskmyntade krediter

  1. Hej på er!
    När man tar upp detta med ”vanligt” folk så bemöts man nästan alltid med en total oförståelse. Banker måste finnas blir svaret och räntan ses som en naturlag. Jag tycker det är svårt att på ett pedagogiskt sätt övertyga folk om hur bra vi skulle kunna ha det med skuldfria pengar skapade av staten. Man skulle behöva en lista med fördelar för detta system. Jag börjar här:

    1. Inkomstskatten skulle kunna avskaffas.
    2. Penningmängden kunna kontrolleras genom en omsättningsskatt eller en ränta som tillfaller staten.
    3. Planeten behöver inte utarmas i en exponentiellt ökande takt bara för att skapa värde till alla skulder genom att vi producerar mer eller mindre skräp. Bara skiten går att sälja är ju motivet idag.
    4. Arbetslösheten skulle bli ett minne, alla skulle behövas.
    5.
    6.
    7.
    osv.
    Fyll på eller rätta mig om jag tänker fel.

    • Det var en bra list. Kanske man kan fylla på med
      5) Mer direktdemokrati istället för den indirekta som finns nu
      6) Mera fritid
      7) Ett samhälle byggt mer på samarbete än konkurrens
      8) Varaktiga varor
      9) Acceptans för att man är den man är istället för att man, såsom nu, köper sig till en ”identitet”

      Ska se om jag kan klura ut fler. Kanske kan ta upp det som en blogg?

      • 10. Ingen inflation.

        Farfars blogg, varför inte. Frågan är om jag hinner sköta den:)

        Penningsystemet borde i alla fall kunna fungera så här. Staten skapar skuldfritt alla pengar och en omsättningsskatt, som kan varieras efter behov, används vid behov för att öka och krympa penningmängden. Jag fattar inte varför det ska behöva vara mer komplicerat än så. Får jag ingen kritik mot detta så inför jag det.

      • Nä, jag tänkte jag skulle kunna ta det här men om du vill kan du ju hoppa in här också och skriva när du känner för det. Kanske bra om det är andra än bultbrädebankare som jag som skriver. Har sagt till Janne att han kan skriva här när han vill också och få lösenordet.

      • Hej Farfar och Lincoln

        Det behövs inte delas ut något lösenord. Det räcker att den som skall skriva skaffar en egen WP-blogg. Bloggen behövs inte användas utan det är WP-kontot som är det viktiga. Sedan så behöver Lincoln bara lägga till kontot som”medarbetare” genom att lägga in t.ex Farfars email-adress (som Farfar reggat sitt WP-konto med).

        Det görs på ”Dashboard/Panel-Användare-alla användare” och där längst ner så lägger man till Farfars email-adress. Sedan så anger man status för medarbetaren (författare tror jag blir bra). När man gjort det så kan Farfar bara logga in på sitt eget WP-blogg-konto och längst upp under ”Mina bloggar” så ser man Lincolns blogg inlagd och kan skriva ett inlägg.

        Då slipper man dela ut lösenord och annat och kan även bestämma ”status (rättigheter)” för den som skall medblogga. Det är ju dumt att dela ut t.ex admin-status i onödan. ”Författarstatus” är ganska bra medans ”medarbetare-status” är begränsat så att ägaren (Lincoln) måste godkänna inlägget innan publicering.

        Hörs
        Janne

  2. Ekonomi är bara vad vi vill och genom det är ju vad politik är då, en person sa liknande ord och den lever ju inte pga. allvarlig skottskada. Jag tycker det hänger ihop med alla andra politiker som blivit mördade. Och det kanske är där det största problemet är de som har position att göra något lär inte leva så värst länge. Så därför måste det indoktrinerade TV folket vakna ur sin tv diagnos..

  3. ”Ekonomi är bara vad vi vill” införstått vad det ska vara. Bara tog det för givet att det är införstått men det är det ju inte hos alla läsare. (tror jag)

  4. Men gott folk!

    Kan vi inte istället starta en nyhetsportal tillsammans, som utmanar mainstream media??

    Ni vet, vi har en nyhets/samlingsportal där vi samlar alla våra bra bloggar och tillsammans delar på vinsterna från den gemensamma plattformen, samtidigt som vi kan tjäna på våra egna?

    Säg vad ni vill om att tjäna pengar, men jag arbetar hellre heltid – och får betalt för det, från människor som tröttnat på propagandamaskinerna DN, SvD etc – med att avslöja dessa skurkar och komma på konkreta lösningar till problemen, än att fortsätta i ekorrehjulet. Bankstern skall ställas till rätta!

    • Det här tycker jag låter som en bra ide. Count me in, sign me up, where do I sign, hmm… Vad finns det mer?

      Vinst spelar inte så stor roll. Om det ger några kronor så visst, annars skriver jag gärna gratis. Blogga kan man ju göra ändå, men ett ställe där alla kan publicera saker och debattera fritt stödjer jag helhjärtat. Det kanske iofs redan finns något sådant?

  5. Adjent Hendrix och Hej och hå
    Jo, det vore en bra idé! men jag är (precis som du skrev i din blogg, Hej och hå) lite schizofren så det med att ta betalt är kanske lite överjobb, jag vill helst ha kvar min anonymitet (om det inte går att fixa med Bitcoin🙂 ). jag tror att jag är lite för stortrutad ibland för mitt eget bästa(men bara i bloggen – är ganska timid annars – säkert någon psykologiskt kompensationspryl🙂 )

    Jag gillar sättet ”What really happened” sköter sin nyhetsblogg-rulle (eller vad det nu är) även om jag inte håller med om allt som skrivs där. Korta rubriker och en korta sammanfattning med tidspämpel och datum. Gör att man snabbt kan skippa det som man inte tycker är intressant (eller där man tycker Michael Rivero är totalt ute och cyklar). Kan vara ett upplägg att planka – han har massor av esökare. Du ”Hej och hå” har ett liknande upplägg på din blogg (som jag gillar skarpt).
    http://whatreallyhappened.com/

  6. Ni är så himla bra! Fortsätt med att sprida sanningen! Jag tar också mitt ansvar och sprider informationen. Lycka till!

Kommentarer inaktiverade.