Skuldslavsfängelsets portar stängs

Bankparasiterna har lurat in en massa människor i ett skuldfängelse som bankparasiterna målat upp med löften om eviga ”värdeökningar”. Bankerna har använt fullständigt påhittade krediter som morot för att driva upp priserna för att ge sken av ”värdeökning”. Moroten har varit illusionen att ”om jag sätter mig i skuld kommer det alltid finnas någon efter mig som kommer sätta sig i än större skuld”. Det är givetvis ett pyramidspel som bankerna bedrivit där insatserna varit boskapens livegenskap till bankparasiterna. Nu stängs portarna i det ”egna” hemmet (eller båset kanske är mer rätt att säga) och bankparasiterna kan fortsätta mjölkningen av de inlåsta lurade offren

För nu har vi nått skuldmax och allt fler kommer bli inlåsta i sitt boende. Ett första tecken på detta är att hus börjar bli alltmer svårsålda. Kolla in mäklarnas egna statistik på Hemnet (och mäklarnas statistik är låg jämfört med t.ex booli.se):


Under ”bulan” på grafen ligger massor av människor som börjar bli alltmer desperata. Om priserna går ned kommer många hamna i obetalbar skuld till bankerna om de säljer; och det är en skuld som, till skillnad från de skulder bankerna hittade på för att låsa in offren bostadscellerna i, måste amorteras. För bankerna drev ju upp priserna genom att inte kräva amorteringar på bankpåhitten. Resultatet blir att folk kommer bli inlåsta och där det egna boendet utgör grund för bankparasiternas fängelse. Valet att sälja finns inte kvar för dessa skuldfångar.

Och bankernas inlåsning av sina kunder, dvs skuldfångar, har börjat. Läs Mäklarsamfundet uttalande:

”Dagens beslut var väntat men olyckligt. Riksbankens direktion borde ta hänsyn till att hälften av bolånekunderna kommer att få svårt att klara sina bostadslån samt inväntat hur oroligheterna i Grekland kommer att påverka ekonomin i Europa, säger Jeanette Gustafsdotter, VD Mäklarsamfundet.”

Undrar om bankparasiterna kommer få igenom samma feodala regler som i Lettland där även barn, morföräldrar och släkt binds till slavkontrakten bankerna lurade in skuldfångarna med, se: Svenska bankers feodala erövring av Lettland.

För lyssna inte på bankparasiterna när de kommer påstå att detta är ett resultat av någon mystiska marknad med ”utbud och efterfrågan”. Det har inte funnits någon ”bostadsmarknad”. Tar det igen (och de som läst min blogg sen tidigare kan det här och kan hoppa över det):

Bankerna hittar på skulderna/krediterna  rakt av – det baseras inte alls på några insättningar som bankerna påstår sig låna ut. Bankerna använder dessa påhitt och trissar upp priser på t.ex bostäder med och anskaffar på så sätt skuldslavar.

Vid en husförsäljning har inte köparna pengarna utan ”lånar” av banken som inte heller har pengarna men kan hitta på från luften såsom kredit
Så här har vi tre deltagare på denna ”marknad”
1) en säljare (tillgångssidan)
2) potentiella köpare (efterfrågesidan)
och
3)mellanhanden banken som vill sälja så mycket som möjligt av sin ”produkt” – dvs skulder skapade från ingenting
Det är ingen marknad, det är Bo-skuld-slav-auktion där ”husägaren” får hyra huset av mellanhanden, parasiten=banken

Och bankerna marknadsför bostadsinflationen, som är en följd av denna upptrissning, såsom ”värdeökningar” (samma skit med IT-bubblor, aktier, guld, etc). På så sätt får de människor att tro att alla kan bli rika bara de skuldsätter sig maximalt och går in i pyramidspelet och spekulerar. Sist ut blir fast i skuldslavsfängelset, det ”egna” boendet,  och evigt dömd att mata bankparasiten.

Hoppas ni boskuldslavar vaknar på rätt sida och inte finner er i det här. Hoppas att ni ser hur totalt lurade ni blivit av ett parasitärt banksystem. Hoppas ni inte går och kastar skuld på er själva utan kräver att bankparasitismen upphör, bankerna nationaliseras, skulderna avskrivs då de är byggda på bedrägeri. Hoppas att ni ser det Grekerna redan har sett och gör revolt emot. Ert fängelse är en illusion byggt på bedrägeri av de som borde sitta i riktigt fängelse.

För tillsammans (oavsett politisk färg) kan vi riva pyramidspelet och låta bedragarna betala. Men räkna inte med någon politisk hjälp från något parti. Inte ens Vänstern vågar gå emot parasiten.

För krisen kommer. Nebbiolo skrev i en kommentar om att han haft följande dialog med Ekonomiprofessor Steve Keen om den förestående krisen. Steve Keen är en av en handfull ekonomer i hela VÄRLDEN som såg finanskrisen komma. I en fri press hade detta varit ett megascoop som Nebbiolo fick fram:

Regarding Sweden, it’s currently considered one of the European tiger economies but personally I think the economy is mostly fueled by the credit impulse injected by the still ongoing housing bubble. Of course, in addition, because of not being part of EURO, Swedish export industry has flourished when the currency has been floating/adapting but this doesn’t explain all.

For years the increase in household debt has been in the range of 6-8 % of GDP and is now reaching 100% in total (of GDP), total private debt closing in on the 300% of GDP. The interesting is that this period of growth started by quite high unemployment (created during the last Swedish financial crisis in 1993 when the government tried to tie the currency to the EURO…) that hasn’t changed/improved despite the growth of GDP. The ratio between mean income and average debt is similar to the figures you’ve published on Australia, maybe even a bit worse.

What worries me (an a whole bunch of others) is what happens once the increase in household debt declines or worse, if people starting to pay back loans instead of taking on new ones. Reading your work on the subject doesn’t really dispel these dark clouds… …when I think your analysis would point out a strong recession or even depression, given the magnitude of the debt (especially if the world is on a protectionism route, given the importance of export in Sweden) – am I right?

Steve:

Those sound like crisis level figures to me Nebbiolo–similar to the USA which is much worse than Australia on debt to GDP. And your export vulnerability sounds like a replay of Japan, which slumped very badly when the Great Recession began since its exports plummeted.

Nebbiolo var lite osäker på siffran 300% men visst lutar pyramidspelet mycket nu. Vi får se till att det rasar på rätt ställe och, framför allt, på rätt personer.

Överkurs:

Slänger med en video där Steve Keen statistiskt visar att det är bankernas påhittande av krediter/skulder som driver priserna på bostäder:

 

24 thoughts on “Skuldslavsfängelsets portar stängs

  1. Ha ha……..att man fick upp ögonen för det här……hade aldrig trott att det är så här sjukt…..SJUKT !!

  2. Vet inte om detta är något som är känt, men enligt en vän jag har så är de riktigt vassa..
    http://www.insolvens.se/
    Eftersom bankerna säljer sina skulder till höger och vänster, så är ett tips att kräva bevis från den som kräver dig på pengar att de äger skulden. Tror att det är på ungefär samma sätt som flera undgått vräkning i USA, då den som ville kasta ut husägaren inte kunde påvisa att de faktiskt ägde skulden.
    Det finns personer med ”guts” i staterna :)…
    ”So he turned to the Philadelphia sheriff’s office to initiate a sale of the Wells Fargo Home Mortgage office in Philadelphia.
    On Tuesday the court placed a temporary stay on the sale, and ordered a hearing on Feb. 23 to determine the final status.
    Rodgers said he is now awaiting $50 from Wells Fargo for the cost of initiating that sale. He said the sheriff’s sale can continue until then, barring an unfavorable judgment from the hearing, which he does not expect.
    http://abcnews.go.com/Business/philadelphia-man-forecloses-wells-fargo-mortgage/story?id=12932362

    Sen har jag letat efter mer info kring det rättsfall i USA där en husägare vann över banken eftersom banken inte kunde bevisa att de faktiskt lånat ut pengar, där husägaren sagt att de lånade ut luft. Men, jag går bet tyvärr..

    Ett rykte som jag inte kollat upp är att, också i USA, det inte finns lagligt stöd för IRS att kräva skatt av medborgarna. Dock kollade jag detta med Skatteverket för en tid sedan, och vi är skyldiga enligt lagen att betala skatt, tyvärr.
    Men, iom den nya grundlagen så kan detta ha förändrat sig, allt beroende på hur man tolkar saker och ting:
    Tidigare grundlag (nuvarande lydelse):
    ”I riket finns primärkommuner och landstingskommuner. Beslutanderätten i kommunerna utövas av valda församlingar. Kommunerna får taga ut skatt för skötseln av sina uppgifter.”
    Så var det till 1/1 2011..
    Nu gäller detta för samma paragraf (föreslagen lydelse):
    ”I riket finns kommuner på lokal och regional nivå.”
    (sid 10 via länken nedan)
    Ska man då anta att kommunen inte har laglig rätt till att ta skatt?
    Paragraf 10 på samma sida innehåller det numera i grundlagen fastnitade medlemskapet i EU..

    http://www.regeringen.se/content/1/c6/13/70/77/84ff1d65.pdf
    Det finns en massa olika förändringar i vår grundlag, inte gått igenom en bråkdel av dem ännu. Men klart är att vi är fullständigt bortkollrade och grundligt lurade, om inte tom riktigt förrådda..

    • Rättsfallet du letade efter:

      Jo, jag tror folk kommer vända sig mot systemet ju mer de inser att staten i nuvarande regi och form bara är mjölkningsredskap som bankparasiterna använder för att suga ut befolkningen med – antingen direkt – genom att staten sanktionerar bedrägerier som boskuldslavsamhället – eller indirekt – genom att folks skattas för att betala påhittade lån som bankerna skuldsatt stat och kommun med. Folk kommer nog mer och mer inse att egentligen behövs nästan ingen skatt (då staten kan skapa egna pengar och inte behöver ”låna” fullständiga påhitt av bankerna) och att t.ex boskulderna också är fullständiga påhitt och bedrägerier.

      Sannolikheten är nog stor att alltfler kommer börja jobba svart när de märker att systemet är riggat och att om de jobbar vttt kommer kronfogden suga upp allt och ge till bankparasiten. När det sociala kontraktet är brutet finns inget annat än att göra uppror. Om vi inte vill hamna i samma bankfeodalsamhälle som Letterna:

      Lite om att bankerna inte kan visa upp skuldpappren på husen i USA:
      https://parasitstopp.wordpress.com/2011/02/23/banker-ar-bedragerifabriker/

  3. Och dessutom har den här regeringen sålt av vad de kunnat av lägenheter, så folk har varit tvungna att låna till bostad för att alls ha någonstans att bo och därmed har regeringen producerat fler låneslavar åt bankerna – en tid.

    Nu tror jag du har rätt i att vi står inför en bostadsbubbla och inför en ek-kris, bara att bli kallad ”tigerekonomi” är ju allvarligt illavarslande men att den hade kommit lite senare. Att den kommer just nu beror säkert på att regeringen har beslutat att man måste ha en del pengar själv nu, att sätta in, när man köper hus och inte kan låna hela beloppet. Därmed stängs de flesta unga människor ute från hus- och bostadsmarknaden, kan inte köpa. Vips har man trollat bort en stor del köpare. Inte konstigt att fastighetsmarknaden tappar just nu alltså.

    Förresten var det så när jag var ung också, att man skulle ha viss del själv att sätta in och det hade väldigt få unga människor. Så egen villa var en omöjlighet när jag var ung, om man inte hade rika föräldrar – och det hade man inte. Men det byggdes ju hyresfastigheter istället, vilket inte var så illa faktiskt.

    • Sossarnas del i det här är minst lika stor. Sossarna släppte loss skuldslavsbindarna (bankerna) i och med kreditavregleringen 1985. Själv tycker jag Göran ”den som är satt i skuld är icke fri” Persson är den största hycklaren av de alla – han visste förbannat väl att banksystemet fjättrade alltmer av befolkningen i skuldträldom. Han måste ha sett igenom bankerna rosa skimmer om eviga ”värdeökningar” som endast för dopade upptrissade priser beroende på ökande mängd krediter och skuldslaveri.

      Om du läser vad jag skrivit finns ingen fastighetsmarknad – det är ett skuldslavsauktion och inget annat. Att inte falla in i deras svammelretorik är viktigt. Bankerna har inget lånat ut då de inget hade. Lyssna på ekonomiprofessor Richard Werner som förklarar detta:

      • Vill man se det för det som det verkligen är, så är det så oerhört sjukt så man baxnar egentligen…
        Jag vill köpa ett hus som kostar en miljon.
        Ok, då måste jag kasta in en slant själv, en kontantinsats, som motsvarar minst 15% av värdet, det vill säga 150 000:-..
        Visst, det låter väl rimligt för den som inte vet hur det funkar…

        Men det sjuka är ju att resterande 850 000:- som banken säger att de lånar ut (men som de faktiskt inte gör), med största sannolikhet använder de 150 000:- jag betalar i insats för att täcka kapitaltäckningskvoten de bör ha/måste ha (stackarna…) för att kunna hitta på lånet på 850 000:-..
        Alltså betalar jag min egen kvot med egna pengar för att banken ska kunna hitta på pengar från luft och sätta in på säljarens konto och skuldsätta mig med..
        Banken riskerar alltså inte en enda sketen krona! Den enda risken är om jag inte kan pytsa in riktiga pengar och byta hittepåslantarna med, eftersom de har min skuld som en tillgång som grogrund för andra verksamheter i den fiiiiina finansvärlden och tjänar på luftskulden flera gånger om..
        Åååh, blir så förbannad över detta äckliga system!

        Dessa 150 000:- kanske jag dessutom inte har, utan sätter mig själv, ev sambo/fru och/eller kanske någon stackars släkting i ”pant” för att kunna låna till insatsen dessutom.

        Det enda raka vore att alla nu direkt gav fan i att betala sina lån, men det kommer aldrig hända..

    • Bara köpet av att få äga rätten av en del av skulderna i bostadsföreningen måste ju vara guld för Banksterna och den så kallade tillväxten (ökade and.el skulder)
      Inte alls konstigt varför de vill omvandla hyresrätter med all sångs superego att man får leva fri och påverka sitt boende…Först gör dom en ofri sen lockar de med frihet. Cirklar runt och lurar som ormar på små möss som musar och husar.

      • Lockar med frihet är ju en annan ofrihet i ofriheten, vi borde ju kräva av de styrande vad deras mål är i stort liksom på samma sätt de torterar oss med om man förlorat allt och lever på rätten att ha en existens, då måste man redovisa allt även sin framtids planering.
        Fullständig redovisning av allt före de verkställer absolut någon ting så ska det vara godkänt av folket. Hur kan man välja styrande som inte vill säga vart de styr, de är ju befängt.
        Lever man på meducin som jag har man begränsad frihet genom att inte få tillräckligt med meducin, så meducineringen är som ett koppel eller bur för ett husdjur, skulle vara så glad om de fick pröva hur det är att vara i den friheten som jag är i och många andra, då kanske de skulle förstå vad fångenskap är.
        Men de gillar nog att hålla människor i fången skap med allsköns koppel rena koppleri (regelverk). Koppleri är ju olagligt men jag känner mig ju kopplad och såld som många andra.
        Jag kan inte äga något jag är döds sjuk jag är helt utanför den samhälliga gemenskapen (vad nu det är vet jag inte ens) och så vidare, den ända frihet jag har är att promenera i skogen precis som ett djur fast jag har ju inte ens deras rättigheter att faktiskt äta upp barken på ett träd…Folk måste vakna innan de får ett liv så som jag äger mitt liv hmmm jag äger jag äger, va faen äger jag?

      • Tack, Nebbilio för att du hjälper en socialt handikappad och är artig mot nya besökare (jag kanske är bultbrädeskadad🙂 ). Och tack för att jag fick använda din dialog med Steve Keen .

        @sl
        Ledsen att jag inte välkomnade dig! Hoppas du hittar mer ny information.

      • You’re welcome…😉

        Om det är samme sl som jag tidigare haft vissa duster med på annan site (Kildén&Åsman’s blog) så tror jag snart vi har intressanta diskussioner här.

    • @sl

      Jag har samlat de hittils utkomna Werner-videona i just den serien i en spellista här.

      Mycket enkla och bra föreläsningar. Lyssna särskilt på den första

      och den sista

      Janne

  4. Fan han äger bara, hör man unga säger om idoler, detta ringer just nu i min skalle.
    Alla borde liksom ransaka sig själva om vad de äger på riktigt. Jag bor i hyresrätt för att jag kan inte äga något för att jag gott i konkurs för massa år sedan (utan skulder till banker) jag har ingen laglig möjlighet att arbeta upp ett kapital för att äga någonting, eftersom jag endast kan överleva på som egen företagare så finns det ingen möjlighet att göra så för grunderna skulle ju tas ifrån mig, så har det varit halva mitt liv nu och ingen utväg ut. Jag prata med länstyrelsen om dessa problem och ville skapa en stiftelse för att kunna leva, no troubble med länstyrelsen de hade många exempel och kolla upp om det jag sa fanns i någon form och det fanns ju alla möjligheter, problemet ligger på skatteverket för stiftelser ska godkännas där för att få org nummer och de har en annan syn på vad förmögenhet är, så en redan orörd förmögen het från någon som inte är i skuld familjärt sätt går att ordna biffen och det förhållandet har inte jag, är man fattig finns inga möjligheter tillhör man en förmögen familj så är det hur enkelt som hellst och bankerna har all personal för att upprätta en fin form för att leva fint oavsätt hur skuldsatt du är.
    Det är alltså olika hagar för olika familjer. Inget negativt att säga om Länstyrelsen de är bara bevakare av detta och de säger typ bara hum hum, de har sin tolkning som är given dem och skatteverket har en helt annan tolkning att gå efter, enligt mina erfarenheter. Alltså jag måste ha rätt till ett riktigt mänskligt liv och idag har jag inte detta, idag är jag bara en odlingsplats för växande skulder och jag anser att jag är utsatt för utnyttjande rent kriminellt av staten och hela det utsugande etablisemanget.
    Jag har sjukpension den lägsta och visst det är pengar men jag har familj och det är väl ända anledningen att de inte suger den med, när familjen flyttar så räknar jag med mer trubbel och jag måste stämma staten för att tagit mitt liv (på ekonomiska vilkor sätt) fast de domstolar jag satt i verkar ju dömma utan belägg eller bevis vart dömd sist för studiebidrag för en skit kurs jag inte kunde utföra för min dator va för kass trots bevis på att jag påböjat den sk. utbildningen vilket var ett skäl för utbetalning.
    Domaren sa till mig efter att jag blivit dömd att komunen borde betala detta och jag sa bara att komuner betalar inte skulder och det borde du veta.. SÅ what the fuck , det var bara det sista av problem jag är utsatt för det är mer och mer i oändlighet pga. omöjliga krav.
    Folk dömmer lätt och säger man har satt sig i dessa problem själv och sådana personer aviker jag bara jag blir förbannad och kan faktist inte längre tåla sådana jag blir instabil, och undviker folk för den anledningen och det är ju systemet i sin helhet byggt på att skapa en sådan plats i fångstnätet och sen kalla dessa skit personer som jag för rätthaverister och förnedra. Ok så är läget i guppandet i ingenting för mitt liv kan beskrivas som ett löv guppande på systemet som snart ska sjunka och det känns som att det är uträknat så. Begravningsavgiften är betald och faen ta dem om de kräver pengar av mina barn för min begravning, jag ska instruera mina barn att aldrig skriva under ett papper gällande mig när jag dött, dom ska få ta den kostnaden med glädje och mitt minne , än
    är det inte dags att kila vidare, men bäst att förbereda barnen på min sista vilja för något att ärva finns ju inte, hmmm om det int blir som Lettland förståss, ska de verkligen bli plågade av det efter detta skit liv med en terroriserad pappa?
    Fuck of to the evul system, all good to God (tro inte jag är deppig jag är en gla människa ändå) men vissa klarar inte en sådan press, inte ens myndighets personer som är utsatta för mitt liv och som är satta för att styra mitt liv, det är synd om dem de blir förvillade och vet inte vad de ska göra i sitt system och dessa är för mig i stort goda människor och jag har inget ont till dem de är lika mycke offer för systemet som jag om inte värre de måste ju sitta i skiten och leva det, jag kan gå ut i skogen och vara fri som sagt med begränsningar ,folk är folk och systemet är the machine och vissa som avgudar det är ju till slut detsamma alltså omänskliga maskiner och det märker man ju när man har med dem att göra.

  5. Som grädde på moset så åt fåglarna upp alla körsbär på mitt just upptäckta söta körbärs träd, jag inte hade en aning om alltså på den hyrda uteplatsen, fullt med unika träd som någon gärna vill hugga ner, tja hade jag haft tre träd så kanske jag fått smaka ett bär i alla fall, hehehe de måste varit smaskiga…..

  6. Riksbanken har skrivit en intressant mastodontskrift på 422 sidor där de på sidorna 175 – 187 redogör för de stora skillnaderna mellan låntagarens ansvar för sitt bolån i Sverige och USA (de flesta delstater).
    I korthet så går det ut på att i USA så kan man lämna tillbaka nyckeln till sin fastighet till banken och bli fri ifrån alla skulder, banken tar alltså alla förluster.
    I Sverige däremot så är man för evigt personligt betalningsskyldig för sina skulder, banken tar alltså aldrig några förluster. Även om banken beslagtar och säljer lägenheten eller huset.

    http://www.google.se/url?sa=t&source=web&cd=6&sqi=2&ved=0CD8QFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.riksbank.se%2Fupload%2FRapporter%2F2011%2FRUTH%2FRUTH.pdf&rct=j&q=avsaknaden%20av%20m%C3%B6jlighet%20att%20l%C3%A4mna%20en%20f%C3%B6rlusttyngd%20bostad%20och%20bli%20av%20med%20skulden&ei=DXz6TeKYHND0-gbuzZTlAw&usg=AFQjCNGzlq27Xxah0RzjDSLMxTFqFJIycw&cad=rja

    Det finns även en del annat intressant i dokumentet som till min stora förvåning dessutom är skrivit på rätt så lättbegriplig svaenska.

    Janne

  7. ….Och när jag och min familj redan rasat ner i skuldhålet med maximal otur både tidsmässigt och personligt (utsatta för byggbedrägerier och plötslig sjukdom med motvillig sjukpensionering). Vad i helvete skall man göra nu då när det inte finns någon väg ut ens med egna medel…? Skulle jag vara ensamstående utan ansvar för också närstående människor, fru och barn skulle jag garanterat revoltera….

    • Är det inte just av ansvar för andra och framför allt kommande generationer som man revolterar? Vore man självisk så vore det ju så mkt enklare att sitta ensam på kammaren med sina problem alternativt spela spelet (så länge det går bra) utan att beakta vilka andra som får betala…

      • Visst har du rätt!
        Sitter själv på ganska mycket pengar och skulle kunna ge fan i att försöka informera om det ruttna i systemet för att se när bubblan spricker och köpa tillgångar för småpengar (spelet de kör med Grekland nu). Men det vore så fel, precis som du säger, att sko sig på bedragna olyckliga människor. Rätt ska vara rätt!
        Att leva som slav är ingen option. Och att suga ut bedragna fallna skuldslavar är ingen moralisk option för mig heller.

  8. Jo, det enda förtröstansfulla jag kan säga är väl att du är inte den enda som kommer ha de tankarna. många många kommer väckas abrupt nu och förstå att bankernas sagor om ”bostadsmarknader”, ”eget boende”, ”värdeökningar” etc är bara fullständigt bedrägeri precis som den skuld de har hittat på för att anskaffa skuldslavar.

    Som du säger är skuldstraffet mycket värre än ett fängelsestraff såtillvida att det inte bara är ett straff mot den egna personen utan även ett straff som utmäts mot ens maka och barn. Att det är bedragaren som straffar den bedragne gör ju inte saken bättre.

    Det enda rätta är att göra som ekonomiprofessor Steve Keen säger här – skriva av alla skulder, nationalisera bankerna, samt:
    ”If we keep the parasitic banking sector alive, the economy dies. We have to kill the parasites and give a chance to the real economy to thrive once more and stop the financial bastards doing what they did this time around ever again.”

  9. Alexander, jag kan bara säga att du ska förbereda dig för en stenhård kamp!

    Pengarna skall in. Punkt. Mänskliga värden som trygghet, mat på bordet, kläder till barnen och tak över huvudet är sekundärt för dem.
    Var förbannat tuff, och ge inte upp! Det är exakt det de vill, trötta ut den lilla människan så de inte gör motstånd.. Jag känner flera stycken som inte orkar med myndigheter, och har förlorat många tusentals kronor på det.

Kommentarer inaktiverade.