Min blogg plockas bort, ni får gärna hjälpa mig

Den här bloggen har blivit blockerad av Twingly, bloggportalen etc så att mina pingningar till artiklar tas bort (dvs jag kommer inte med i listorna på blogginlägg som kommenterar som finns i en sidokolumn vid artiklarna). Tydligen är inte det jag skriver om penningsystemet så populärt i vissa kretsar. Jag tänkte därför försöka kringgå detta genom att köra gamla inlägg på en ny blogg som jag döpt till bankparasiterna (inte bara av slöhet🙂 – jag upprepar mig ganska ofta och lite nytt blir egentligen sagt). Om någon hittar något inlägg från mig som ni tycker är bra så varsågod – planka dem rakt upp och ner och sätt upp dem på er egen blogg. Fråga gärna om ni har svårt att hitta ett blogginlägg som passar det ni tänkt kommentera så kan jag hjälpa till att hitta ett passande. En fördel med att planka ett blogginlägg från mig är att man kan kolla bland kommentarerna och hitta svar till de bankkramare som vågar visa upp sig.

För tro det eller ej; makten över penningen är det absolut mest centrala för kontrollen av makten, demokratin, välståndet etc. Med penningen blir vi de dresserade skuldslavsmöss som springer i ekorrhjulet som de vill att vi ska bli – men det finns alternativ och val – låt oss sprida dessa.

13 thoughts on “Min blogg plockas bort, ni får gärna hjälpa mig

    • Jag är lite slö🙂 så jag brukar kolla in bloggare som har många länkar till ämnet jag skriver om (det är ett djävla jobb att hitta länkar) och kopiera dom. Framför allt snor jag från bloggaren Jinge som jag tycker är en dryg gatekeeper, som förvisso skriver en del vettigt men är väldigt tyst om det väsentliga – det är i tystnaden man ska lyssna. Just idag verkar det lite lugnt på ekonomifronten så det kanske blir imorgon.

    • Man kan pinga till sökmotorer som ser till att man kommer med bland blogginlägg till artiklar. Min blogginlägg kommer aldrig upp längre så tydligen vill de inte ha mig där🙂 . Här är screenshot från DN med en lista på bloggare som kommenterar artikeln:
      ping

  1. Börja använd vår finansaktuellt.se En oberoende ny finanssida som har samma uppfattning som du. Den är helt ny och fortfarande inte helt klar. Vi startar dessutom snart en ny medlemsägd bank som inte spekulerer med våra pengar.
    //Bengt Arnesson

      • Vi hostar detta på våra egna svenska datacentral. Så ingen kan plocka bort oss. Det finns ett första forum som skall utvecklas men det kommer bloggverktyg snart. Jag är fullt upptagen med att starta nya demokratisk bank för nu är vi c:a 60000 företagare som har tröttnat på att bankerna behandlar oss som skit o använder våra pengar till bonusar o egna feta löner.

      • Låter kanon! Banker är och har aldrig varit företag. Företag konkurrerar om befintliga pengar och kan inte hitta på krediter från luften som de skuldförslavar allt med som bankparasiterna kan. Frågan är bara var ni ska ha era pengar för att i RIX lär ni inte få ha dem. JAK-”banken” har t.ex sina pengar på bl.a Handelsbankens konton och är egentligen mer eller mindre ett annex till Handelsbanken. Iofs har de statsskuldsväxlar och möjligen är det ett alternativ för då sitter inte storbankerna med era stålar som centralbankspengar i RIX-systemet iaf. Men JAK borde ta bort alla sina krediter från storbankernas konton och växla över dem till statsskuldsväxlar.

  2. Du kanske har för många länkningar i dina inlägg? Då blir det problem, har flera upptäckt, men det handlar inte om vad du skriver om.

    • Prylen är, som jag skrev tidigare, att jag har snott länkarna från företrädesvis Jinge (då han är en dryg fan som censurerat mig många gånger -lite hämnd mao🙂 ). Och hans inlägg verkar inte ha några problem.

  3. Visst censureras det i media, och det gäller allt som inte är inom den politiskt korrekta fåran.
    När man väl slinker igenom deras nät så får man nya läsare, vilket är bara kanon.

    Testa att länka till helt irrelevanta artiklar, som sport eller nöje. Dessa kollas inte lika hårt av censurpersonerna som till exempel artiklar om pengar, politik eller invandring.
    Fördelen är att man kan nå de som sussar, och kanske en helt ny ”publik”. De som läser artiklar som är relevanta till ämnet är oftast redan positionerade i sina inställningar. Antingen är de med dig eller emot dig, och att få egoistiska lydlakejer (som de oftast är de som säger att ”vi” har fel) till att ändra sig är snudd på omöjligt.
    Men kan du få in en sportnörd eller modefreak å läsa och därefter kanske även reagerar och agerar, så är mycket vunnet.

Kommentarer inaktiverade.