Jobba som prostituerad! Annars blir du av med a-kassan!

‘If you don’t take a job as a prostitute, we can stop your benefits’

Ja, vad kan man känna mer än äckel och åter äckel! Penningen piskar in folk in i vilken förnedring som helst. Penningvärdet går före människovärdet – det är väl det som kallas ”marknad”? Det enda positiva som kan komma fram ur det här är att folk verkligen ser hur sinnessjuk ekonomin med dess ”fria marknad” är? För troligen finns det någon ”liberalt” indoktrinerad idiotekonom som försvarar utnyttjandet av prostituerade och att mänsklig frihet är något som måste offras till de högre värdena i penningens och ”marknadens” frihet! När människans värde läggs under penningens värde är det grav psykopatstämpel på ekonomerna! De flesta av dem är dock inte naturliga psykopater utan bara Pavloviserade nyttiga idioter som lydigt dreglar när de hör ordet pengar! Att sådana inlärda psykopater som lärt sig att människovärdet är intet mot penningvärdet skulle kunna ha ett kärleksliv baserat på ömsinthet och innerlighet är nog svårt att tänka sig – det är väl svin som dessa som går till prostituerade. Kanske är det i botten synd om dem – känsloamputerade stackare som söker surrogat till kärlek när fantomsmärtorna tar överhanden!

18 thoughts on “Jobba som prostituerad! Annars blir du av med a-kassan!

  1. Jo, att skapa ett system där allt är utbytbart mot något som i sig själv är helt utan värde – pengar – och kalla det marknad är ju sjukt. I ett värdeutbyte ska pengar bara vara redskap och inte det folk måste krypa efter i förnedring för att få. Penningfetischismen har nått en perverterad höjd på vars altare allt slaktas. En ”marknad” där penningvärdet satts högre än människovärdet är aldrig en marknad – bara ett sinnessjukt spel som psykopater anordnat.

  2. Man får ju ge med sig lite och göra galenskapen fri så den inte lider inom en själv öh. Om Adam och Eva var syskon så betyder ju det för troende som jag att vi alla är inavlade och i sin spets så kan det bara existera Adam och Eva utan någon avkomma om de inte ska vara orena, så därför kan jag ge min förlåtelse till fredsbombarna de tar ju bort missfoster men bara lite senare liv som liv och eftersom missfoster då som jag själv är så blev jag fredsbombad och liksom borta helt så finns ju inte mitt lidande som enligt fuckkulten ju är det som ger miog mental sjukdom så¨varför inte löpa linan ut och förena alla och bygga den ultimata fredsbomben och förena oss alla i ett vitt sken Och till slut bara vara tillsamans som den vackraste sex objektet som funnits skapad som människa alltså dreggel på Eva Och Eva dreggla på Adam..Liksom kan ni inte se hur vackert det här är..
    Tror jag börjar förlora förståndet men då kanske det ju väger mot eller hur säger man balanserar lidandet som ju är grund till oförståndet…Jag vet inte hur man ska se på vad jag skrivit , jag försöker bara va positiv till ELiten som ju vill helst bli av med alla som inte är perfekta och det finns väl en logik i det varför ska det inte bara vara ett vackert och lyckligt folk………

  3. Tänk vad offentliga sjukförsäkringssystem ställer till det. Hade det varit en privat försäkring hade man nog värnat om sina kunder på ett lite bättre sätt, annars hade man ju riskerat förlora sina betalande försäkringstagare. Staten därimot skiter helt och hållet i sina kunder, den får ju betalt ändå.

    • Är det den privata bordellen som ska hålla i den privata försäkringen då? Tvivlar på att det är det offentliga som är problemet snarare är det pengars ”frihet” går före människovärdet. Pengars frihet är människors slaveri i bordeller likväl som i bankernas skuldslaverihandel.

  4. Försäkrings kassan begär tillbaks 28 000 kr av mig från förra året då blir det efter bank konto avgiften för att betala mina räkningar 175 kr för mig att leva av mat och kläder och el och allt man behöver ja typ hjärt medicin i mitt fall då och det var min budget för förra året nu nöjer de sig med att jag ska ha 15 kr i månaden, hur kan det komma sig att det är de största nollorna som får arbetet i staten?.
    Anledningen är att försäkringskassan anser att min frus son skulle betalt hyra till mig och han har ingen inkomst så jag har krävt att socialen betalar hans hyra då som jag baserar då så klart på vad vår älskade marknad vill för jag utgår ju ifrån att politikerna går efter marknaden, grejen är ju att de vill att jag ska söka socialbidrag för jag har ju inkomst och betalar ju skatt och resultate då blir ju att jag ska ha 15 kr i månaden.
    Socialen har efter snabbmöte kommet fram till att bor man hemma och är 22 år så är man för ung för att betala hyra hemma. Så förstå mitt dilemma med myndigheter jag är ju sjukskriven just pga. av lidandet som myndigheter skapar mig alltså sjukskriven för mental sjukdom som enligt fuck kulturen skapas av lidande…..Rätt kul å vara galen för egentligen önskar jag bara att araberna hämnas och fredsbombar hela skiten till baks..Tand för tand, faktiskt det skulle va skönt med ett riktigt världskrig som utplånar alla missfoster till människor vi alla är…
    Mer radioaktivitet genom fler jorbävningar som kan få alla kärnreaktorer att bryta samman skulle va fint och och fast det gamla sättet med att gud dränker oss alla med en jätteflodvåg är inte alls så tokig ide rätt coolt. Fast Gud är nog lite påhittigare en så och kanske har denne övnings prickat på Venus lite för att se effekterna Venus är ju lika stor som Jorden och liknande träff med vår planet skulle ju göra saken biff….Längtar efter riktiga kraft tag , jag böjer mig för din kraft herre välsignad vare han i höjden som bara för oss alla närmare varandra…Så hmmm vänner nu tänker jag i fortsättningen vara helt med på noterna och vara tacksam för de som vill ju förinta oduglingar som jag man kan ju inte göra det själv om man är troende men man kan förlåta dem som tar kol på en på ett ej plågsamt sett ,typ bli ihjäl gasad. Jag förlåter alla som tänker ta kol på oss Oh Gud jag böjer mig för din kraft fri gör all energi vi består i och det blir bom bom jätte bom och som sagt det blir vackert.
    Grejen med alla dessa nasi myndigheter är ju att de skapar alla regler som inte är regler i efterhand så de som vanligt kan säga hur man skulle gjort skulle man innna gjort som de sagt efter året gott så skulle man ju blivit tillsagd att så går det inte att göra . Så efter alla år har jag faktiskt accepterat att jag värkligen hatar alla jävla myndigheter och önskar dem canser eller valfritt lidande faktiskt skäms inte över att jag fullt ut verkligen önskar dem allt lidande en människa kan ha, de förstjänar det.
    Låt oss få ett sista stor krig och dö utan någon som helst stolthet annars tycker jag ju en liten översvämning som sagt kan vara befogat hur som……….En annan sak jag tänkt på Nixon Kissinger Soorros och alla topp ledare och även gates i princip alla dessa höjdare är ju fula som stryk och därför tror jag de vill utrota det mesta för att kunna leva genom Eva och Adam och uppleva tidernas juck som får hela Jorden att skälva tror det är deras relion i detta bara helt enkelt för de är så misslyckat fula missfoster, jag är ju ett vackert missfoster dock innavlad som vi alla är då enligt föregående upplyftande kommentar..Som alla kan se nu är på andra sidan och förlåter all ondska och känner mig mer positiv en någonsin .God fortsättning…..(är detta sarkasm)

    • Stefan, jag beklagar din situation. Det låter inte kul och jag förstår att du är arg. På något sätt utgår jag ifrån att du ändå hittat någon sorts ro eller något av värde i din tro, annars ser jag inte varför du skulle hålla fast vid den. Visst, vi kanske alla är missfoster, det kan du ha rätt i, men kan det vara så att genom alla översättningar och omskrivningar av bibeln så har den ursprungliga betydelsen litegrann förändrats eller förvanskats? Bibeln säger att vi härstammar från Adam och Eva, men kan det inte ursprungligen ha menats Adamarna och Evorna? Som två samlingsnamn för män och kvinnor? Det vill säga, Gud skapade många kvinnor och många män? Man får naturligtvis tolka det som man vill, och jag har ingen rätt att lägga mig i din tolkning. (Jag är inte ens kristen men har ändå läst bibeln) Jag tycker iallafall att man borde vara fri att tolka på det sättet som gör livet lättare, inte tyngre, och inavel gör ju ingen glad. Religion ska väl ge stöd, inte tvärtom? Det här kan vara känsligt och jag menar inte att lägga mig i. Hoppas din situation löser sig iallafall. Lincolns blogg handlar ju egentligen om penningsystemet, men ditt exempel visar ju just att vi alla är slavar under penningen och när man inte duger som slav längre så får man inget tillbaka.

      Har du inte tänkt på att starta en egen blogg? Du vet, man kan ha reklam på sin blogg, och om folk klickar på den så får man några kronor. Jag tycker du brukar skriva intressanta saker, jag gillade speciellt det du skrev om att försöka grilla en gris av snö, så jag skulle läsa din blogg och ”hälsa på dina sponsorer” med ett musklick ibland. Det kanske fler skulle också. Bara en tanke!

    • För djävligt, Stefan! Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
      Kan faktiskt känna igen mig i det du skriver om katastrofer på något konstigt sätt:

  5. Ingen fara med min tro, var och en har sin egen tro sa Jesus och däri tror jag på denne.
    Kyrkan är bra på begravningar tycker jag.
    Tack för de upplyftande orden.

    • Hej! Nej, jag vet inte hur detta utvecklades i Tyskland. Men i Holland fanns det ett liknande fall redan under 90-talet (Holländska staten tjänar redan längre på prostitution). Jag jobbade på den Holländska ”arbetsförmedlingen” då och en av mina kolleger hade hänvisat en kvinna till ett bordelljobb. Hon tackade nej, skulle förlora sin A-kassa, men i rätten fick hon rätt p.g.a. den ”kroppsliga integriteten”. Den fick man inte tvinga henne att ge upp.

      • Tack för informationen! Och vad ska man säga – äckligt, vidrigt, svinaktigt och ett totalt förakt för människovärdet! Bra att den rättsliga prövningen gick hennes väg, dock.

  6. Frågan är väl att veta om om man är i medvetande eller medveten! Annars spelar väl knappast något som händer så stor roll.
    Ummmmmmm

    • Som så ofta fattar jag inte riktigt vad du skriver men ändå verkar det djävligt vettigt på något sätt!
      Allt verkar vara en Babusjka-matrix i drapering gjorda från Potemkin-kulisser. Och vilken mage man befinner sig eller vad nästa Potemkin-mödomshinna döljer är svårt att veta. Dimmor, slöjor och verkligheter som döljer sig bakom nästa dimma. Att vara tokig i denna psykopatgalna värld är troligen det största sundhetstecknet.

      • Jag har ju sagt ofta på olika sätt att folk är stöpta (fint ord för annat) men idag så väcktes jag i något jag i och för sig var vaken för förut men lätt glömmer. Mötte en person i mörkret i skogen och känslan var att denne prata som den kände till mig och så kan det ju vara men tanken som föll i mig var ju att denne person kommer jag möta igen när tider blir hårda för sådana har förmågan att rulla till samma punkt och då är man ju stöpt på något sett med eller hur! Där va poängen tänkte jag. Och när man funderar på detta med att vara synsk och så så kanske man bara ser vad som stöps. Hehe knasigt jo men …:-)

  7. Kanske är det bara det enkla att det som är oss givet inte ska göra oss förmer en andra. Och de som tänker så rullar åt samma håll.

Kommentarer inaktiverade.