Cornucopia! Du har ju skitit på dig!

Kommer börja alla nya blogginlägg med att hänvisa till bloggboken:

”Penningsystemet för Dummies – eller – du är inte dum i huvudet för att du ser att Kejsaren är naken”

Kom gärna med förslag till ändringar och tillägg.

——————————–

Flera läsare har påpekat Cervenkas artilar i SvD 1 och 2 där han skriver en hel del vettigt (men utelämnar mycket också).

Slö som jag är kopierar jag bara texten från mina svarskommentarer:

—–

Dan, Karl b och HCA
Det är synd om stackars Cervenka förstår ni väl – han är nu officiellt inlagd på Cornucopia dårhus då han genom sina artiklar i SvD bevisat att han jagar väderkvarnar. Jag lägger till Cervenka på Corny psykiatriska mottagningslista.
Jag kan tänka mig att Corny kommer vrida sig ur det här genom att hävda att han hela tiden tyckt likadant som Cervenka – det är bara fel på alla andras förstånd som uppfattat det som om Corny skrivit något annat (direkta motsatsen).

—————

Som en beställning kom det på posten. Corny skrev följande om Cervenkas artikel (Corny har hela tiden hävdat att bankerna lånar in pengar som de lånar ut och att bankerna inte hittar på krediter från luften), så här skriver Corny:
”Den som blir upprörd över detta har dock bara haft en orealistisk världsbild. Staten och kapitalet sitter i samma båt och själva grunden till vårt liberala världssystem är just möjliggörande av riskfri kapitalackumulation i ett maskerat samarbete stat och kapital.”

Så där har ni det, alla väderkvarnsjagande dårar som trott att Corny skrivit något annat! Nu är ni dårar för att ni hade rätt och Corny har minsann alltid hävdat det ni hävdade – om ni inte fattat det så har ni en ”orealistisk världsbild” .

Se där hur det kan gå när den förvuxne skolpojken med Carl Bildt-komplex idiotförklarar alla som inte förstår hans eviga slingerkrokande motsägelser. Du stinker skit, Corny, och det spelar ingen roll hur du, likt Carl Bildt, stoppar upp den skitförnäma överklassnäsan i vädret och rynkar åt alla ”dårar” som sakligt påpekar att du skitigt på dig. Du påminner ganska mycket om den här scenen (fast det borde vara du och Carl Bild som gör den – då kunde ni leka soldater oxå :) ):

PS

Man kanske inte ska skratta åt honom, han borde skämmas som en hund. Men å andra sidan verkar ha ju inte ha den minsta talang för att skämmas eller rannsaka sin egen upphöjdhet, så han kanske ändå förtjänar att man skrattar åt honom – han är nog för torr för att han ska fatta att man driver med honom ändå (tror jag i alla fall – han verkar ju inte vara någon muntergök direkt🙂 ). Fast  torr bakom öronen i är han alla fall inte, grabben – det är inte jag heller – men jag fattar i alla fall att jag inte är torr bakom öronen,  jag är ofta rätt barnslig,  som i det här inlägget . Men jag  tar inte mig själv på så stort allvar som överklassnäsan Corny.

6 thoughts on “Cornucopia! Du har ju skitit på dig!

  1. Hej J!
    Jag har sagt det förr och säger det igen:
    Cornu-freaks artiklar är inget annat än ett beställningsjobb från de som vill sprida sina lögner och desinformation. Hur karln lyckas att skriva så långa och omfattande (förljugna) artiklar och diagram PER DAG och som tar en massa lång tid att skapa, är för mig lite svårt att förstå.

    Med sitt ordbajseri lyckas han tyvärr alltid vilseleda sina dårar till läsare. Med sina illa dolda härskartekniker försöker han trycka ner alla som avviker från hans världsbild, precis samma tillvägagångssätt Shylocks.

    mvh
    J

    • Japp, och nu har ha tagit bort anonyma kommentarer då de inte kommenterar som han vill. Jag tar också bort troll men jag försöker leka med dem ett tag och ge dem en chans innan jag kastar ut dom. Corny kastar nog inte ut troll utan bara de som inte tänker som de blir tillsagda. Av kommenatrerna som återstår skulle jag nog drista mig till att säga att Corny snarast släpper igenom dom som liksom han själv är troll och svammelprofeter.

      Tydligen vill han betalt för att kunna få in pengar då borttagningen av anonyma inlägg.sänker hans besökssiffror och reklamintäkter. Dessa betalningar kan dock inte heller vara anonyma av vad jag förstått då Corny sköter ett företag och måste momsredovisa. Så då blir det ett litet snyggt åsiktsregister han kan bygga upp.

      I och för sig så sköter ju Google åsiktsregistreringen redan åt Corny då det är de som driver blogger. I nuläget bestämmer blogger/Google dessutom vad Corny får och inte får skriva – detta då blogger inte ger några reklamintäkter om bloggaren skriver t.ex ordet terrorist i ett blogginlägg.

      Vilka äger blogger/google då? Jo, stammen med grav paranoia, så klart (med all rätt lider de dessutom av paranoia då de ljugit häcken av och blåst större delen av världen femtio gånger om – minst)

    • Corny skulle kunna vara flera skribenter, utskickade av banksterna. Jag tror han är tillräckligt pengagalen för nåt sånt.

      • Jo, det kan nog vara så att de är flera som sköter hans blogg för jag håller inte bråkdelen av hans takt och animationerna som jag gör ibland är hafsverk av första graden (fast jag hoppas de hjälper till att förklara hur det funkar) – ändå har jag svårt att alltid hinna med bloggen.

        By the way, farfar, jag kan fortfarande inte kommentera på någon blogger-blogg, någonstans. Jag läser dock din blogg regelbundet och det du skriver är kanon.

  2. Man kanske skulle starta en sajt som plockar isär Cornys snack ? ”Debunking Corny”
    ”Sveriges största ekonomiblogg” vore väl värd det, och Corny skulle älska uppmärksamheten.
    Hans märkliga ryssfobi vore t.ex. rolig torpedera, bland allt annat. Han fortsätter t.ex. tjata om att Moskvas missilförsvar är jämförbart med USAs aggressiva inringning av landet, trots att det nästan alltid är nån som ifrågasätter honom i kommentarerna. Observera också hur han aldrig ger replik på det, men ofta svarar på nån skämtkommentar

Kommentarer inaktiverade.