Banktemplen kräver sin kollekt och absolut solidaritet från sina skuldslavar

Kommer börja alla nya blogginlägg med att hänvisa till bloggboken:

”Penningsystemet för Dummies – eller – du är inte dum i huvudet för att du ser att Kejsaren är naken”

Kom gärna med förslag till ändringar och tillägg.

——————————–

Vi tar det igen, den historiska grunden för banksystemet :

*Folket offrade guld till templet för att blidka gudarna och få en större avkastning på nästa skörd

*Prästerna såg till att guldet kunde användas som pengar och prästerna kunde på så sätt shoppa loss i samhället.

*Varvid guldet kom tillbaka till folket som:

*sprang tillbaka till templet och offrade till gudarna varvid prästerna fick tillbaka guldet så att de kunde gå på en till shoppingrunda.

Som jag tidigare skrev:

Man kan konstatera att ovan fungerade bara så länge folket kunde luras till att tro att de hade en skuld till gudarna och måste offra sitt guld tillbaka till templen – det fungerade så länge det finns någon trovärdighet i systemet. Om folk insåg att de inte hade någon skuld till templen skulle guldet inte återforslas till templen och prästerna skulle inte längre kunna parasitera på andras arbeten. Templets centralbanksposition skulle upphöra och guldet skulle finnas spritt över befolkningen (därmed inte sagt att jag är för en guldmyntfot – tvärtom – det är enligt mig första steget tillbaka till ett skuldslavsystem).

Det som utspelar sig inom EU nu är precis detta – banktemplen kräver lydnad från sina undersåtar, skuldslavarna och att dessa fortsätter offra sina liv till mammon. Det är solidaritet mot mammon (ibland sägs guden vi ska offra oss till oxå heta marknad). Folket ska till varje pris tvinga offra till banktemplens fromma.

För det är likadant med dagens “pengar”, krediterna, som med dåtidens guld. Dagens tempel, bankerna, skuldsätter folk genom att hitta på krediter från luften och folk är tvungna att betala tillbaka denna påhittade skuld så att “pengarna” kan återforslas till parasiteliten i banktemplen så att nya skuldslavar kan anskaffas. Om pengarna skapades skuldfritt, såsom kontanter (digitala eller fysiska sedlar) skulle dessa pengar ligga spridda bland befolkningen och dagens tempelpräster, bankirerna, skulle inte kunna parasitera längre genom att återforsla dem (jmf med guldet och prästerna ovan om befolkningen slutade offra guldet tillbaka till templen).

Vi kanske skrattar åt de förslavade människorna i forntiden  som i offrade sitt guld till imaginära gudar troendes att de på så sätt kunde betala av en påhittad skuld till en gud för att få en bra skörd. Men vi är lika bortkollrade vi, vi offrar oss också till banktemplens fromma och vi väntar oss att vi ska få skörda frukterna av vårt slit efter döden i form av pension då vi det numer antas att vi ska jobba från graven. Vi har ingen skuld till banktemplen lika lite som dåtidens människor hade en skuld till sina tempel. Vi är fast i precis samma mentala skruvstäd där en psykopatelit mjölkar oss – den är bara förklädd på ett annat sätt.

Runt 90% av den svenska penningmängden består av boskuldslavar som fångats in av banktempel-sektens tro på att de har en skuld till parasiterna. Bankprästerna mjölkar dessa genom att återforsla krediter precis som tempelprästerna såg till att återforsla guldet genom ett ständigt offrande. Boskuldslavarna betalar sin offergåva till banktemplen troget varje månad – annars kommer kronofogden, i värsta fall assisterad av polisen, och konfiskerar boendet och ger det till banktemplet – bankparasiterna.

Likadant är det med skatten som vi betalar till stat och kommun. Vi är ju betingade att tycka skatter är bra (inte minst genom uttalanden av nyttiga idioter som Mona Sahlin – som tycker det är “häftigt” att betala skatt). Men vekligheten är ju att staten/kommunerna också är en skuldslavar åt banksystemet och skattesystemet ett kollektivt sätt för bankerna att suga ut skuldslavarna – folket- på. Enligt lag (Maastricht) får inte staten skapa skuldfria pengar utan måste skuldsätta sig med banktemplens förslavningsmedel – krediterna. Om staten vore suverän skulle staten kunna skapa pengar vartefter de behövs och vi skulle knappt behöva betala någon skatt alls (mer än för att reglera penningmängden och kanske för att omfördela om ojämlikheten sprider sig för mycket).

För att samla in kollekten genom skatterna har banktemplen skattekontoret till sitt förfogande (skattekontona ligger dessutom på SEB:s balansräkning så egentligen är vi alla underställda översteprästen Wallenberg).

Nu ska de nationella banktemplens enskilda kollekthåvar sys ihop till en enda överstatlig kollekthåv för hela EU som vi alla ska fylla för att banktemplen ska få sin tribut. Vi ska alla vara ”solidariska” mot parasiten. Lyssna på folkpartisten Olle Schmidt och spy sedan i kollekthåven som han försöker tvinga fram under täckmanteln av ”solidaritet” och ”fred” (bankparasiterna har skapat och profiterat på varenda krig och nu ska vi enligt den nyttiga idioten Olle Schmidt låta dessa psykopater få överstatlig makt).

Vi måste göra som det Grekiska befolkningen (och Islänningarna) redan förstått – vi måste sluta offra till banktemplen! Vi måste säga:

VI BETALAR INTE! VI OFFRAR OSS INTE LÄNGRE!

Bankdiktaturvännen Schmidts predikan och krav på solidaritet och offrande till banktemplen kan även laddas ned som mp3 här:

http://k005.kiwi6.com/hotlink/45b449gwb1/diktatur.mp3

35 thoughts on “Banktemplen kräver sin kollekt och absolut solidaritet från sina skuldslavar

  1. WOW!
    ”För att samla in kollekten genom skatterna har banktemplen skattekontoret till sitt förfogande (skattekontona ligger dessutom på SEB:s balansräkning så egentligen är vi alla underställda översteprästen Wallenberg).”

      • Tack, Hudson är grym! Kontrollen över länders skulder och tillgången på kredit ger total makt. Sverige är ett utmärkt exempel, det är ingen tillfällighet att Wallenberg som äger storbankerna (efter Kreugermordet) också indirekt äger alla större bolag. Först pumpar de in krediter och skapar ekonomisk boom för att sedan strypa kreditmängden kraftigt, när konkurserna börjar hagla tätt går de in och sopar rent.

        ”If people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless.”

        men bankirerna nöjer sig inte, de ska på samma sätt ta över världen genom påhittad skuld, de döljer sig bakom diverse namn som ”Europa unionen”, ”Internationella valutafonden” och ”Världsbanken”. I Sverige har de redan skapat bostadsbubblan som de kommer använda för att tvinga Sverige att gå med i euron, samma sak i Norge. Målet är att centralisera makt, deras stora dröm är att ha en centralbank för hela världen, där deras privata banker har konton hos, därmed är all konkurrens utslagen.

  2. Det är som att ha resår-band i brallorna då märker man inte när man blir för tjock eller för smal. Liknelsen gällde förstås att bli van vid att det kommer falla och tycka det är normalt och även acceptabelt.

  3. Att se bakåt så långt att man vet allt då vet man att början är mer komplicerad och innehåller allt och det vet de ”flesta” som tänker i de ”banorna” (mönster) men de är så tysta de kan om det för i deras kretsar är det inte populärt. Så genomsyrat från början. (svår begripligt värre var nog dessa rader)

    • Samlade ihop några av dina kommentarer Stefan, tycker de hör ihop🙂
      /Lincoln

      Om man trots då inte vill att det är så så kommer inte en potatis bli en potatis. (så är det bara) Jag menar har man grävt i den information som finns då vet man det. Och jag får nog säga att jag nog inte gräver så mycket mer jag har slitna mönster av det och de jag kan kontakta är gamla däck men vi behöver nya däck liksom hehe. (nu ska jag vara tyst en stund)🙂
      ———–
      Alltid bra att ha en grund att stå på ifall man inte flyter som en båt. Liksom en till da🙂
      ———–
      Jag behöver inte kamma mig jag behöver klippa mig. Ännu en i samma båt…. Jag kan fortsätta i evigheter men det vill väl ingen hehhe..Bästa kramar stefan
      ———————-
      Ironiskt nog så är det dyraste att få sova om man är på urban resande fot så därför tillverkar jag sängar i det fria! Kul hobby. Och bra resultat.

      • La ihop lite igen, Stefan
        Du har ett annat perspektiv på tillvaron och på något sätt finner jag dina kommentarer ofta djupa även om jag inte alltid förstår dem. Jag tror du med din livsupplevelse sett saker jag inte sett från ett annat perspektiv och sådant är alltid givande även om man kanske inte alltid först förstår som mottagare på vilket sätt det är givande.
        Ta väl hand om dig och din dotter!
        /Lincoln

        Ja det är de. Men sådana som jag gillar att dra ut i stormen helst i skogen med 20 minus helst en flaska eller två vin och betrakta det ,för vad jag vet blåser det minst på mig. (tack för att du syr ihop saker och ting Lincon🙂
        ———————–
        Med alla köttdieter och vise versa. tycker detta är viktigt att säga. Jo jag är nog en seg jävel och har haft hjärtinfarkt ute i skogen minus över 20 och det tog två timmar för mig att fara i ambulance och vägen innan är obeskriv bar så vi lämnar den storryn ,men det första som hände var att jag inte kunde lyfta mina ben och det säger det mesta ifall man joggar eller sen försöker gå. Så nog har jag varit där och där och där ,men som jag ville säga så är varje dag i det samma jag är där det blöder i mina artärer och ingen bryr sig, det är snart rätt många år sen och jag har ingen kontakt med läkemedels köret även om jag efterfrågar. Vad är det säg? Fåntrattar ja så är det precis så. Så är det att leva som jag, min dotter är halvt hysterisk, fråga varför öh men pappa liksom varje dag känner döden och kontrollerar det med sitt sinne för sinne är materia. slut…Tänk var är ni…Detta är verkligt och tja förjävligt men som sagt jag faktiskt lever nog för min dotter. Själv så här säger jag jävla pack rent ut avskum giriga jävlar. Mig kommer ingen åt, utan att jävlas mer med Gud (Jesus smilar bara) Min ut sago over and out. Jag har prövat leva det ena och det andra,,,spelar rocken roll ,,jo svällt är bra för då återgår cellerna, men en livsnjutare som jag säger bläää ….Min tid är kommen när den är så
        r det bara bland allt trams…..Lyssna och fårstå.
        ———————-
        Ibland önskar man totalt kaos och då möta alla fårskallar som ju vet bättre eller hur? Det vore nice, i kyla som för mycket värme. Sådan är ju jag med mitt hjärta även om det är i dess funktion men faen så pallar jag en då mer en de flesta andra får. Ja o men vad så är det med sinnet….(hur en andra vill vrida och vända det så har jag dåliga förutsättningar) Tänk på det slö fockar.
        —————————-
        Obehagligare ord. Vem ska hatten lämnas över till. (fårskallar) Så egentligen ligger det ett ansvar bakom saker och ting men miss förstå mig inte nu, överge sheppet till vem? Men som jag sagt tidigare så är det detta att inte gömma saker utan tydligt förklara hela vägen fram, så vi alla är med på det i liksom kärlek och rumpa…. Inget annat jag begär. Skriver så här knasigt för jag vet ju vem som läser….

  4. Varför väljer Cornucopia alltid att ignorera att det är bankerna som beviljar lån och att det därför är bankerna som skapat den privata skuldbubblan i Sverige? Jag har aldrig läst ett inlägg där han säger att det är bankernas skapade krediter som driver bostadspriserna.

    Varför poängterar Cornucopia ofta felaktigt att bankernas intäkter på 2,1 biljoner i bostadslån är VÄLDIGT små och att de i princip gör svenska folket en tjänst genom att skapa och låna ut påhittade pengar till oss? Bankerna tjänar ca 70 miljarder per år på bostadslån.

    Vad är Cornyts mål med dessa inlägg egentligen, får han betalt för att sprida felaktig info? Trollvarning?

    • Sant!
      Kollade med viss motvillighet (blir ofta både äcklad och förbannad av hans högdragna besserwissande) igenom hans blogg och det är mycket han vänder ut och in samtidigt som han lämnar en bakdörr som han kan hänvisa till i senare inlägg. Han beskrev t.ex riktigt att dagens boskulslavar ÄR skuldslavar och att det ekonomisdka systemet behöver förändras. Men det är troligen bara därför att han ska kunna använda det blogginlägget som en bakdörr när han nästa gång föraktfullt pissar pissar på BLT (BoLåneTorskar som han föraktfullt föredrar att kalla de lurade boskuldslavarna).

      Han skriver nu också om den förestående galleridöden men med omvänd orsak -verkan ordning. Han påstår att galleridöden som börjar smyga in sig i Sverige och Stockholm beror på bostadsbubblan när det är precis tvärtom – gallerierna föddes av och underhölls av bostadsbubblan och att mer krediter från bankerna pumpades in. Nu decelererar hastigheten på nypåhittade krediter och då minskar den totala efterfrågan och galleridöden sprider sig. Som Steve Keen påvisat innebär redan en deceleration av hastigheten på kreditpåhittandet minskar den samlade totala efterfrågan i samhället. Corny må vara dum men så dum kan han fan inte vara så att han tror tvärtom. Så, som sagt, precis som du skrev, trollvarning!

      Kan inte annat än hålla med deras mål är att tvinga in i den centralstyrda Eurodiktaturen. Verkar som de har bråttom med det dessutom då de skriker om amorteringar och nya bankregler som kommer göra så att bostadsbubblan kommer ploppa snabbare och inte pysa ut. Media klagar på Spanien och deras statsskuld men jag har för mig att Spaniens statsskuld hade överskott i sina statsfinanser innan deras bobubbla sprack – vår är antagligen större då betydligt fler är boskuldslavar i Sverige än i Spanien så allt föraktfullt, nedlåtande skitsnack om slöa spanjorer är som sagt bara skitsnack.

      • Cornyts blogg hamnar i facket massmedia, artiklarna är lika vinklade och missvisande som det man läser på DI, SVD, DN osv, enda skillnaden är att artiklarna publiceras på en blogg istället för en känd nyhetssite eller tidning, corny är mao ett troll. Dock lite svårare att genomskåda hans agenda eftersom han är lite närmare sanningen men ändå så långt ifrån och bloggen framstår som ”oberoende”.

        Jag läser numera hans blogg ungefär lika ofta som jag läser SVD, DI, DN m.m.

        Det är självklart ingen tillfällighet att han skriver så mycket om bostadsbubblan och konsekvent medvetet väljer att vinkla informationen så att det framstår som att bankerna gjort oss en tjänst och att det är låntagarna som skapat bostadsbubblan. Eftersom det inte är bankerna som skapat bostadsbubblan är det enkelt att motivera varför de behöver räddas av staten (skattebetalarna) eftersom folket (låntagarna) skapat bubblan och det är så synd om bankerna.

        Cornucopia precis som massmedia förbereder folket för bostadskraschen, målet är att lägga skulden på folket, bankerna som tjänat biljoner på bostadslån ska räddas.

  5. Tycker det ibland blir lite för mycket fokus på bobubblan, vilket ofta lurar ”skuldfria” att tro att de är… skuldfria. Den ränta som en boskuldslav betalar för bolånen betalar en hyresgäst istället via hyresvärden till banken genom sitt hyresavi. Och skulle det vara så att man tillhör den ständigt krympande skara som äger sitt eget boende så får man ändå betala en massa bankränta på alla andra produkter man köper. Undrar om det finns någon statistik på hur stor del av priset på olika produkter som utgörs av bankräntor? Någon som vet?

    • Helt riktigt Magnus! Vi är alla slavar på ett eller annat sätt mjölkar de djävlarna oss ändå! Många ”fastighetsägare” är säkerligen lika skuldsatta som ”bostadsägarna” och bankerna äger nog de flesta ”hyreshusen” också.
      Kommer inte ihåg siffran men Margrit Kenndedy nämnde någon siffra.

      • Jag minns den siffran men den är inte i dags datum och innan var den för hor-able att skriva för ingen kan ta den på allvar då, och nu har den gått över linjen helt.
        Det finns ju ingen verklighet i värdet alls (och det vet vi ju och lite bakbundna är vi ju för den saken) faktiskt även nu om jag minns siffran så vill jag inte ens säga den för då minskar trovärdigheten……Så är det så illa är det alltså…..Nä nu är det sov dags.

  6. Tänk om vi kunde öppna konton hos Riksbanken och komma åt dessa reservkonton genom Riksbankens hemsida. Om jag köper något av dig kan mina digitala kronor flyttas från mitt konto till ditt utan att gå genom någon mellanhand, inga dyra kortläsare/dosor, billigt och bra. Finns redan kortläsare som kan kopplas in via USB i en dator utan någon trögt separat kortsystem.

    Tror lösningen är väldigt nära, bankernas makt över betalningssystemet hänger på en skör tråd. När smäller det?

    • Precis! Undrar vad Corny skulle svara om man ställde det förslaget som en fråga direkt till honom? Han skulle säkert skita i att svara eller gömma sig bakom förnedrande svammelretorik.

  7. http://www.di.se/artiklar/2012/6/26/rea-pa-begagnade-batar/

    ”Andrahandsmarknaden för segelbåtar har gått på grund. Serietillverkade båtar från Tyskland och Frankrike pressar priserna på de svenska 80-talsklassikerna. ”Generellt sett har prisnivån fallit med 30-40 procent de senaste ett till två åren”, säger Thomas Hyrén på tidningen Praktiskt Båtägande.”

    Tydligen är det dåligt väder som fått priserna att sjunka så drastiskt enligt personen som intervjuas, inte att det råder stor brist på påhittade pengar😉

  8. Cornucopia rekommenderar att folk lånar ut sina pengar till banken i senaste inlägget, det är tydligen det smartaste valet (trots att räntan är negativ realt sett!?), men han klargör i slutet av inlägget att han inte får någon ersättning för att skriva detta. Hans blog är ju faktiskt helt oberoende så vi behöver inte vara oroliga, han är helt clean (för att han själv säger att han är det).

    Cornucopia, Sveriges största trollbloggare.

    • Japp, helt rätt! Troll, t.o.m ett (damage) Con-troll (gillar att det blir lurtroll på engelska🙂 )
      Märks med en gång vilken agenda han har då han erkänner att han medvetet använder ordet pengar felaktigt. Citat:

      ”pengar” på bankkonto/fonder/aktier är en tillgång bokförd i svenska kronor men är inte pengar

      Han kunde ha skrivit att:
      ”pengar” på bankkonto/fonder/aktier är skuld i svenska kronor men är inte pengar”

      Men då hamnar man ju lite annorlunda i logiken för om alla finansiella ”tillgångar” som finns egentligen i botten är skulder på pengar som banken skapat genom att hitta på sina egna skulder på pengar – vem fan ska då betala alla dessa skulder när det knappt finns några pengar? Och vad är det som växer på bankkontona om det nu inte är pengar? Jo, det är bankens skulder till kontoinnehavare på pengar (=krediterna) som växer som banken aldrig kan betala tillbaka (likadant med fonder och aktier). Och vi inbillas till att tro att vi blir ändå rikare om vi låter bankerna skuldsätta sig än mer till kontoinnehavarna genom att hitta på än mer krediter – bara vi ger fan i att kolla om bankerna verkligen kan betala sina skulder på pengar genom t.ex kollektiva bankomatuttag- en bank run.

      Nädå, Corny är INTE (🙂 ) köpt! Han slickar röv av fri vilja. Ormtunga i Sagan i Ringen är vad jag kommer att tänka på när jag läser Corny.

  9. Ping: Rosenvatten Naturelle! S eller M kan kvitta lika! | Helena Palena

Kommentarer inaktiverade.