Är Cornucopia en bankprostituerad?

Varför frågar sig aldrig Cornu hur bankerna ska kunna betala sina skulder till kunderna? Att Cornus ”lag” om att alla skulder måste betalas gäller alla utan just banksystemet borde ju rimligtvis tyda på något. Folk, stat, kommuner, företag, ja alla, är tvungna att karva ut sitt eget kött för att betala av påhittade skulder till Shylock. Att Shylock är lika skuldsatt han är något Cornu skyler – Shylock är aldrig skyldig någon något enligt Cornu. Tvärtom är Shylocks skulder mer pengar än pengar enligt Cornu (jo, faktiskt, han har hävdat att bankernas skulder är mer pengar än pengar).

Hans senaste blogginlägg handlar återigen om hur samhället ska svältas ut för att det parasitära banksystemet ska få fortleva. Jag bemötte hans cyniska inlägg förut  här:

Vad Cornucopia helblundar för del 16

Det duger som svar till hans bankprostituerade cynism denna gång också.

Han nämner b.la Storbritannien och Irland och att det är denna väg som Sverige måste gå.  Vad Cornu blundar för är bankernas skuld i det pyramidspel på bomarknaden som ledde till överskuldsättningen i dessa länder och att det är samma sak som kommer hända här i Sverige. Det är ett bedrägeri som han helt blundar för, jag skrev om hans blundade kring bostadsbubblans uppblåsande här:

Cornu skäller på fel träd igen

Visst finns det agenda i Cornus ensidiga skuldbeläggande av skuldslavarna och hans blundande för bankernas skuld? Visst finns det en agenda i att han försöker få fram känslan av att inga andra vägar finns mer än självstympning? Visst finns det en agenda i att han medvetet blundar för lösningar som ger folk/stat/kommun/företag befrielse från skuldslaveriet som bankerna satt samhället i? För nu kan han inte längre blunda för t.ex Chicagoplanen (se video nedan) – även om han säkert kommer fortsätta kalla t.ex IMF ekonomen Michael Kumhof för sinnesslö idiot etc (är det verkligen någon mer än Cornu själv som tar alla hans tillmälen på allvar längre?).

Cornu försöker så inlärd hjälplöshet och jag undrar om han inte får betalt av bankerna för att göra det. Han driver ju sin blogg för att försörja sig och säljer sig till allt möjligt. Av hans agerande är det svårt att tänka sig annat än att han säljer sig till bankerna också – jag kan inget annat tro än att Cornu är en bankprostituerad då han alltid skyddar bankintressen och medvetet döljer sanningar.

————-

Gjorde en enkel video som visar hur penningsystemet fungerar:

https://parasitstopp.wordpress.com/2013/01/14/video-bedrageriet-som-kallas-penningsystem-del-2/

20 thoughts on “Är Cornucopia en bankprostituerad?

  1. Tror att det hela bottnar i att Cornu är identifierad med att ha tillgångar, kapital,flytta runt det på bästa sätt osv.
    Han känner i ryggraden att skuldavskrivningar eller skuldkollaps eller överhuvud ifrågasättande av skuldsystemet också hotar hans stålar.
    ”Jag som sparar och gnetar o är försiktig mot de som lånar, slösar och är ansvarslösa. Och sen ska de komma o gnälla och bli räddade och ha pengar från oss ansvarsfulla” . Simple as that.
    Iofs en åsikt man kan ha i många sammanhang, men felet är när den inte balanseras av att man ser det sjuka i att tjäna pengar på pengar och ränta på ränta. Det som i alla tider fördömts som ocker.
    Han är schizofren också förstås, hur ska hans kapital kunna öka utan dessa föraktade skuldslavar ?

    • Kanske, men han blundar lite väl uppenbart alltid till bankernas fördel. T.ex att bankerna inget lånar ut, eller som du skriver, att hans totala förakt för de skuldslavarna som blivit bedragna i pyramidspelet (t.ex hans ständiga pissande på ”BoLåneTorskar” – som väl är ett av hans snällare nedlåtande epitet). Att ständigt kräva ansvar från de bedragna men samtidigt skydda Shylocks pyramidspel är inte trovärdigt. Även om man använder egennyttan som skygglappar.

      Att tjäna pengar genom ränta på ränta är ocker. Att ”låna” ut pengar man inte har och sedan manipulera priserna på bostäder genom att trissa upp dem med dessa påhitt för att införskaffa maximalt med skuldslavar är mer än ocker. Att som Cornu sedan kräva att de bedragna skuldslavarna ska karva ut sitt eget kött för att betala bedragaren kan inte ses som annat än bankprostitution av första graden – även om han inte får direkt betalt för sina tjänster ( men ärligt tror jag faktiskt att han får det).

      När bobubblan spricker kommer även stat/kommun och företag få börja karva på sitt eget kött för att ge till den parasit som Cornu så varmt omhuldar (vid bokraschen i början av 90-talet gick 60 000 företag i graven som följd av att det pyramidspelet gick åt helvete).

      Nä, det finns inga ursäkter för Cornu. Jag kan inte låta bli att känna än mer förakt för honom nu när det är helt framlagt att han vet hur penningsystemet fungerar. Jag har svårt att tänka mig annat än att han får betalt för att uttrycka det han uttrycker.

      • Min beskrivning var ingen ursäkt.
        Folk med tillgångar och kapital ser generellt inte nåt problem med bankerna, det är enligt dem det naturliga systemet och det gynnar dem. De tycker de som har satt sig i skuld självklart får stå för det ända in i kaklet. De vet också instinktivt att det annars är deras kapital som hotas (skuldavskrivning osv). Eftersom det samtidigt är dessa grupper som styr så är det klart att deras policy blir gällande.

  2. Jag tror sådana som Corny bara förnekar för bara för att då kanske miss ljudet från gaffeln på tallriken bara är något han tror sig inbilla sig och då känns det bättre. Inte mer en så.

    En del gör allt för att skydda sin identitet även om den är en påhittad och uthängd massvara så gör mannen allt för att få känna sig som sig även om det nu är en massvara eller så som jag ser det gruppbeteende.
    Inget mer en denna lillponke grupp som går med brallorna nere å visar kalsongerna och känner sin identitet i det förut var det punk och nog blir det lustigare för varje generation. Hehe

    ———
    Öppet eller slutet system?
    Om man byter ut vatten mot pengar så skulle nog detta funka som system och ska man bygga ut så är det bara bygga ut och anpassa efter det.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Expansionsk%C3%A4rl

    ——————

    Priset på varor och tjänster är som temperaturen och vattnet har tillförsel och utförsel i ett öppet system. Pannan representerar arbetet alltså produktiviteten och graderna behovet av pengar.

    ————-
    Så varför inte ha en centralbank där högsta utbildningen är rörmokare. Eller vad detta för lågt för finans valpar och Nissar som ska helst ha en mercedes vilken de heller inte begriper sig på.
    Annat kanske på sin höjd vad den symboliserar, men även där är det få i förståelsen.
    Det finns bara status
    —————-
    ett system som funkar dynamiskt är det bara elda efter behov och tillföra vatten/pengar och politik behövs inte det behövs inga muppar som ska utan orsak vara för mer en andra bara för att folk på nått sätt gillar att få ont i nacken för att de gillar att titta uppåt för de vill egentligen bara tillhöra överklassen the dream go on. I ett system är det bara ändra proportionerna för behovet typ större motor för mera last, nu är lasten bara girighet och den har inget med vad systemet ska vara för.
    I en värld av fåfänga så blir systemets konstruktion där efter.
    Nu babla jag säkert sönder vad jag ville ha sagt. Men sådan är jag hehe

    ———————
    En mer roligt blir det när man kollar vad yrkes gruppen heter när det handlar om styra hydraliska komponenter (styr och regler tekniker) i alla fall fans det förr en utbildning på AMU för det. Komiskt tycker jag. Vad jag menar det är ingen konst direkt att reglera vatten för olika ändamål och det funkar i det närmaste perfekt så vad för svårighet finns det att styra ett penning system egentligen. Egentligen finns inga problem problemet är besserwissers med otroligt hög grad av fåfänga. Jag kan i alla fall inte se det annorlunda.
    Politik är idag bara löften och de som bekant är inget annat en löften några ritningar eller planer av mer karaktär som patent ritningar där karvet är att en fackman ska kunna genom texten eller ritningen framställa produkten. Det samma borde gälla som krav på politik vad de lovar annars är det bara bond fångeri eller sol och vårar fasoner och det borde stå klart för var och en av mina medmänniskor i alla fall i fall de har chansen att få veta att så är det,
    men jag själv är i det närmaste en modern version av papilon (film) en bekvämare variant dock hehe så jag är rätt isolerad och kan knappast göra någon effekt i verkliga livet och skulle jag ändra på det så blir det bland alla som dansar i samma takt och det har man inget för i alla fall upplever jag det så. Jag dansar inte!

    ——————

    Pengar är ju likt som vatten den som är torr suger lätt upp det om det får vara närheten av dessa de som är blöta har igentligen inget större behov att bli mer blöta och torkar genom konsumtion eller investeringar den synen funkar bara om det inte är någon mening med att spara för annat en det man vill få i riktiga ting. Så allt hänger på samma som alltid “hur vi värderar” och detta är något vi lär oss av föräldrar och skola ofta ser jag att barn som är lärda innan de börjar skolan får svårt att bli indoktrinerade och kan utifrån det hamna utanför gruppen, så systemet kräver en form av mobbing.
    Jag tycker man kan läsa ut genom att betrakta en människa hur det varit för denna som liten oftast stämmer det och det är inget bara jag säger, jag har haft rätt många vänner som är utstötta från samhället som ser det lika dant. jag är nog varken det ena eller andra utstött eller tja vad kallar man det ordinär.
    Av den ordinära klanen har jag ju även blivit till delad att jag är för mycket i mina egna tankar, så fint är det🙂 Jag har svårt att ta det normala på allvar ser det som ett skämt något insane, så med min attityd jag har så förtjänar jag ju inget annat egentligen och så ser jag ju det också så inga problem så. Det är fair play för mig men jag är rätt stark andra är det inte och de går under.
    Så jag bryr mig.

    —————

    Termostaten kan ju i systemet vara det vi kallar demokratisk politik alltså det som ser efter vilket behov vi har som enskilda och grupp och de som vet bäst om våra behov torde vara oss själva.
    Men att ha en egen vilja är faktiskt svårare en vad man tror ifall man tänker efter och det beror på de yttre begränsningarna vilket kallas lagar och regler dessa är skrivna av politiker som inte är du och jag och alla andra så “det vet vi ju alla om någon annan bestämmer vad du vill ha så är det inte du som bestämmer det och det är inte demokrati det är diktatur) jag själv är ju försörjd så det är ju mot mig en form av snäll diktatur men om det är så roligt det vet jag inte.
    Jag menar ju jag själv som faktiskt haft ideer mest hela dagarna har knappt någon vilja alls annat en bara sitta på en stubbe i skogen ungefär och det säger väl något om något i alla fall säger det mycket om mig själv för jag rannsakar mig själv och är inte alls nöjd med vad jag finner.
    Är man inte ärlig mot sig själv är det nog svårt att vara det mot andra och mår man dåligt så avspeglar man det på andra och så vidare i alla sett och se det. Blundar man för sig själv ser man inte andra heller jag börjar bli mer och mer så vad jag märker ibland så hejjar någon och är mitt framför mig och jag liksom oj men hej (helt borta i någon tanke eller bara ett tomrum ibland)
    Så tja kanske känner någon igen sig och då bör man nog vara medveten om sig själv och inte vara blind för vad det kan betyda ,man kan forma sig till något man inte vill bli menar jag och man får se upp med det.
    Det är svårt att vara människa det borde finnas mer respekt att det faktiskt är det vi är komplicerade och byggda på många motsatser som bara en mänsklig själ klarar av om den inte förtrycks bort så den blir likgiltig och känslo lös då är den inte människa längre och något har tagit över utan att människan märkt det förrän det är försent.
    Alla är i risk för ett sånt tillstånd. Oavsett vem man tror sig vara. Därför är det bra att göra en självkontroll på sig själv och ifråga sätta vad känner man för känner man rätt i förhållandet till tanken?
    Rätt viktiga saker tycker jag.

  3. Titta på hans reklam den lyser av guld, hans ekonomiska teorier gynnar guldanonsörerna.
    Han hittar på saker för att berika sig, sen så har han inte någon kunskap i ekonomi så alt blir bara fel.
    Prat om en krasch för valutan, då köper folk guldmynt.
    Total samhällskrasch då är guldpengar bra.
    Hans ekonomisnack gynnar hans annonsörer, han saknar inte motiv till sitt agerande.
    Vi vet med säkerhet att han får annonspengar från guldförsäljare.
    Jag har inte sett ett enda belägg för att han får betalt av bankerna.
    Jag är tveksam till att bankerna betalar honom, dom kunde köpa honom med en livslön för att stänga bloggen, det som skrivs på bloggen är mycket dåligt för bankerna, men bra för guldförsäljarna.

    • Du har onekligen en poäng där!

      Men samtidigt är guldmyntfoten bankernas backup ifall de inte får agera mellanhänder genom att hitta på sina egna skuldsedlar. 100% reserve banking eller positive moneys förslag om att alla ska få ha konton med digitala kontanter skulle innebära en avhuggning av bankernas utställande av skuldsedlar (kontoinnehav) såsom mellanhand. Allt fler röster hörs för ett sådant system

      Guld som bas MÅSTE dock ha skuldsedlar för att fungera, dvs bankernas mellanhandsparasitering skulle kunna fortgå med guld som bas då det endast praktiskt kan fungera genom att bankerna ställer ut skuldsedlar. Så bankerna har guldmyntsfoten som plan B. Jag beskrev detta här:
      Guld är inte pengar

      • Hans gästinlägg nyligen länkade till positiv money knappast vad bankerna vill höra.
        Mycket tyder på att han inte är betald av bankerna, men han kanske tycker att bull*****s snack gynnar hans business.
        Att vara ”vän” med bull gör det enklare för honom att argumentera mot dig.
        Vad vill guldanonsörerna höra och vad säger cornu, lägg till brister i kunskap om ekonomi så har du fått fram en cornu.
        Han är inte korkad så det han säger är noga planerat.
        Det skulle kunna förklara hans ibland lustiga saker han skriver om ekonomi.

      • Jomen det var ett insändarinlägg som Cornu inte tog ställning till själv (han har hela tiden hävdat motsatsen). Annars håller jag med dig att han visar stora brister i kunskap. Han är inte dum men jag tycker han saknar egen analysförmåga – han påstår sig vara mot gammalmedia men han upprepar i princip bara det som sägs där som ett eko.

        Själv tror jag att bankerna är bakom mycket av uppumpandet av guldet som om det vore ”pengar” så Cornu kan ju gå bankernas ärende även indirekt.

        Men jag tror nog både jag är överens om att man fan inte blir klok på karln🙂

  4. Bankerna verkar ha anställt folk för att skydda bankintressena på cornus blogg.
    En viss bull***** är misstänkt fler verkar finnas.
    Det vore billigare att bara köpa hans tystnad och stänga bloggen,
    Vi vet att bankerna har betalda lobbyister, det är fakta, det är rimligt att dom även sprider propaganda på cornus blogg.
    Bankerna litar inte på att cornu skulle vara tyst om dom försökte köpa honom, skandalen skulle bli en total katastrof.
    Hans åsikter om bankerna stämmer bra med guldannonsörernas intressen..

  5. En sista sak hans prat om att vi ska amortera och bolånetorskar går helt emot bankens vilja att låna ut pengar.
    Prat om en fastighetskrasch kan få förödande inverkan på bankerna, konkurser.
    Fick han betalt av bankerna så borde han inte prata om en bobubbla.

    • Bankerna lånar inte ut pengar – bankerna ”lånar ut” sina egna skulder på pengar (för det är allt som finns på ett bankonto – bankens skuld till kontoinnehavaren på penagr som kontoinnehavaren kan kräva att banken betalar genom t.ex bankomaten)

      Nja, när bankernas uppblåsta ballonger spricker behöver bankerna ta in pengar för att få Baselreglerna att gå ihop. Så det är inte entydigt sant det du skriver även om du har en poäng i det.

      • Nån från aspo Sverige sa åt mig att sluta med det där pratet för att det drar foliehatt och löjets skimmer över alla som är seriösa med detta. Så sluta med det där nu Lincoln!
        🙂

      • Japp, man måste låtsas att bankerna skulder på pengar ÄR pengar för om folk kommer på att de inte är pengar utan skulder på pengar kan folk gå till banken och begära att få ut sina pengar (bank run) – hela penningsystmet (skuldbollningssystmet) bygger på ett invecklad låtsasspråk där man låtsas att något som inte är är – undrar om HC Anderssen hade bankernas i tanken när han skrev kejsarens nya kläder?

  6. Cornys sida är som ett ända stort eko av Bill och Bull som går runt och runt. Läste skiten och undra va fan håller jag på med den sidan är ju full med dynga av dynga och jag har svårt att bedöma om det är på allvar eller bara ett skämt. Om det är hans humor så är han i alla fall helt b/sorgerlig figur tillsammans med alla hans Billar och Bullar.

Kommentarer inaktiverade.