Hur länge ska vi låta finansparasiterna mjölka oss genom skatten?

En utmärkt video med William Abram. Finns det någon som kan förklara varför vi måste betala skatt för att betala påhitt som bankerna skuldsätter staten med? Jag har ALDRIG fått en enda bankkramare (inte ens Cornu) till att bemöta den frågan? De duckar varje gång. Vi ska arbeta ihjäl oss så att vi kan betala skatt till finansparasiterna som hittat på fullständiga påhitt som de skuldsatt staten med. Finansparasiterna däremot kan trixa så att de aldrig behöver betala skatt på rovet från bedrägeriet. Penning och skattesystemet är mao en mjölkningsmaskin åt finansparasitismen.

Jag kanske inte bara ska gnälla på Cornu – Johan Ehrenberg på ETC har t.ex fortfarande inte fattat ett smack av det här – fastän han skrivit en bok om pengar – fast ändå inte skrivit en bok om pengar då han inte har en aning om hur penningsystemet fungerar – så både Cornu och Ehrnberg har det gemensamt att de skriver tvärsäkert om något de absolut inte kan ett skit om.

——————–

Videor jag gjort som beskriver penningsystemet , ytterst amatörmässigt gjorda -om någon vill göra dem  snyggare så varsågoda.

Andra delen här:

Det blir nog ett avbrott för obestämd tid  på denna blogg. Jag känner att jag har sagt det jag behöver ha sagt och förstått det jag behövde förstå.

————————————–

Bloggandet är inte alltid så optimalt för att skapa överblick. Man skriver det man känner för för dagen och det blir svårt att skapa någon helhet för läsaren. Det här är ett försök till sammanfattning av blogginlägg som jag tycker ger en övergripande bild av hur det sk kallade ”penningsystemet” fungerar (som egentligen till över 97% är ett bollande av bankernas skulder till kontoinnehavare och inget penningsystem).

1) QE, Interbank Lending och andra ”obegripligheter

2) Sammanfattning: Hur det parasitära ”penningsystemet” fungerar

Nedan är kanske lättast att läsa men det jag gör fel är att jag använder ordet krediter och påstår att banker lånar ut dessa. Banker skapar inga krediter, lika lite som de skapar pengar, banker skapar skulder och inget annat. Ha det i åtanke om ni läser nedan

3) ”Penningsystemet för Dummies – eller – du är inte dum i huvudet för att du ser att Kejsaren är naken”

4) Hur JAK skulle kunna erbjuda sina kunder 100% uppbackade konton

————————

“of all the many ways of organising banking, the worst is the one we have today.”

3 thoughts on “Hur länge ska vi låta finansparasiterna mjölka oss genom skatten?

  1. Bra att man får komma in igen. Jag möttes varje gång jag skulle hit med att jag måste logga in. Tyvärr har jag inget lösenord. Jag skulle iallafall tipsa om Radio1 intervju med Andreas Cervenka. Hittas på deras hemsida den 20/3.

Kommentarer inaktiverade.