Det är bankpsykopaterna som lider av bristande sjukdomsinsikt

Storföretag är psykopatiska personer. Näpp, jag skrev inte fel; företag blev personer i USA när ett domsluts förfalskades i slutet av 1800-talet – jag skrev om bl.a det i det här blogginlägget; Jag vill ha mer ekonomisk vilda västern! . I det inlägget beskriver jag också varför storföretag är psykopatiska personer (de har inget samvete, inga skuldkänslor och tänker bara ytterst kortsiktigt maximerades egen vinning, de har inga gränser för sina härjningar etc).

Men storföretagen är bara underordnade psykopater åt den största psykopaten – banksystemet. Storföretagen konkurrerar i all fall mot varandra (eller åtminstone låtsas göra) – bankerna bildar en global kartell som genom centralbankerna sitter ihop med staterna och styr staterna. Banksystemet sitter ihop globalt så att ett ytterst fåtal psykopater inom banksystemet styr i princip allt (t.ex Goldman Sachs Blankfein som tror han gör guds arbete enligt egen utsago).

Genom att skapa ett skuldslavsystem till ”penningsystem”har bankpsykopaten, det globala banksystemet, lagt allt under sig världen och dikterar villkoren för allt. Banksystemet är, precis som Marx skrev en gång, mer centralstyrt än kommunismen ( de är i praktiken bara två olika sidor på samma psykopati – det var t.ex därför som bankirer som Schiff, Warburg, Aschberg etc finansierade  revolutionen i Ryssland – det centrala bygget är det samma). Att kalla det ett penningsystem är egentligen helt felaktigt – det är och förblir ett skuldslavsystem byggt av och till psykopaternas fromma. Om slavsystemet är byggt på centralstyrd kommunism eller ett centralstyrt banksystem kvittar – vi är slavar i vilket fall.

Staten är satt att värna folket från psykopaternas härjningar – det är det kravet vi kan ställa på staten. Uppfyller inte politikerna och ämbetsmännen denna uppgift ska de bort och ersättas med ett system där psykopaten inte kan få fotfäste. Jag har föreslagit representativ direktdemokrati som ett sätt att återerövra makten från psykopaterna (det finns ett parti som vill ha ett sådant system också – aktiv demokrati).

Psykopater erkänner aldrig att de har fel (såsom psykopaten Blankfein ovan har de  gravt storhetsvansinne). De är mästare på att skylla ifrån sig och de är mästare på att skaffa sig nyttiga idioter som skyddar dem. Politiker och nationalekonomer kräver att Cyprioterna ska ”ta sitt ansvar” – vilket i verkligheten betyder: ”Cyprioterna måste ta ansvar för bankspsykopatins härjningar”. De nyttiga idioterna kräver att Cyprioterna måste få ”sjukdomsinsikt”, när det egentligen är bankpsykopatin som behöver få sjukdomsinsikt. Men en psykopat kan aldrig få sjukdomsinsikt då en psykopat är emotionellt förståndshandikappad. Vi måste sluta hoppas på att dessa psykopater ska sluta ljuga för oss och sluta tro att de egentligen har något humant i sig – det har de inte. Eskimåerna brukade knuffa psykopaterna över iskanten när de inte orkade med psykopatens härjningar – har inte hela världen snart kommit till den punkten att inse att vi måste knuffa bankpsykopatin över stupet för att bli av med den? Jo, jag tror allt fler har vaknat upp till den insikten – folk får allt svårare att svälja lögnerna – folk vägrar i allt större utsträckning bära ansvaret för bankpsykopaternas handlingar. De Cypriotiska folket har visat att de inte är villiga att bära bankpsykopatins skuld längre – resten av världen ska buga och tacka för att Cyprioterna visat vägen.

Vi är inte maktlösa i kampen mot bankpsykopatin. I sitt storhetsvansinne har bankpsykopatin byggt ett globalt centralstyrt system som är extremt sårbart – jag skrev om hur vi kan komma åt dem här:  Framtidens motstånd, framtidens demonstrationer

Slut på inlägget.

—————

Videor jag gjort som beskriver penningsystemet , ytterst amatörmässigt gjorda -om någon vill göra dem snyggare så varsågoda.

Andra delen här:

————————————–

Bloggandet är inte alltid så optimalt för att skapa överblick. Man skriver det man känner för för dagen och det blir svårt att skapa någon helhet för läsaren. Det här är ett försök till sammanfattning av blogginlägg som jag tycker ger en övergripande bild av hur det sk kallade ”penningsystemet” fungerar (som egentligen till över 97% är ett bollande av bankernas skulder till kontoinnehavare och inget penningsystem).

1) QE, Interbank Lending och andra ”obegripligheter

2) Sammanfattning: Hur det parasitära ”penningsystemet” fungerar

Nedan är kanske lättast att läsa men det jag gör fel är att jag använder ordet krediter och påstår att banker lånar ut dessa. Banker skapar inga krediter, lika lite som de skapar pengar, banker skapar skulder och inget annat. Ha det i åtanke om ni läser nedan

3) ”Penningsystemet för Dummies – eller – du är inte dum i huvudet för att du ser att Kejsaren är naken”

4) Hur JAK skulle kunna erbjuda sina kunder 100% uppbackade konton

————————

“of all the many ways of organising banking, the worst is the one we have today.”

19 thoughts on “Det är bankpsykopaterna som lider av bristande sjukdomsinsikt

    • 🙂 Jo, men jag vet kanske inte riktigt vad jag blir mest uppretad av – folks naiva snällhet eller psykopaterna. Jag vet att jag skulle vara mest förbannad på bankpsykopaterna men jag har svårt att låta bli att bli förbannad på folks snällhet.

      Snällhet är en god egenskap om den riktas mot likasinnade.Det är en god egenskap för samhället då det är det som håller ihop det. Men från psykopatens emotionella förståndshandikappades perspektiv är snällhet inget annat en ett tecken på svaghet och en exploateringsmöjlighet. Vi ska inte vara snälla mot psykopater – vi ska avslöja dem och kräva ansvar samt avlägsna dem från maktpositioner – annars kommer de bara fortsätta suga ut oss. Gränsen mellan snällhet och dumhet bestäms av hur mycket vi tolererar psykopati..

      • Lincoln har så klart rätt om dessa sjuka människor.Dimman av lögner utökas för att dölja lögner.
        Alla vet ungefär hur politiker vrider sig ur avslöjande frågor för att återkomma med en ny slipad lögn, jag tror alla ser det uppenbara men liksom är av denna förlåtande natur för det är en form av kultur att så har det alltid varit.
        Jag säger bara nej nej stop sluta med lögner och börja med viktiga saker som matproduktion full teknisk biologisk sådan, liksom i min syn så är den produktionen att ordna obalanser i naturen och detta ger önskat arbete i alla led och riktigt meningsfulla arbeten då.
        I alla fall det jag tittat på som forskare av olika kategorier kommit fram till är ju mer en värt att börja arbeta fram i alla fall test anläggningar i den riktningen, det finns många projekt i små skalor som kan bli stora projekt och arbetet är oändligt anser jag och frukterna mer en vad som behövs och så ska livet vara anser jag. I grund ett paradis för alla där alla är stolta över att vara en del av det och ha en vårdande karaktär av vårt arv.
        Bankers och fötterna ut eller bara tårna står inte upp för något av detta de är skräp och skräp blir resultatet av allt de gör för de är ju psykopater bara.

      • Vi borde göra som världens ledande expert på psykopati, Professor Hare, förordar: att psykopattesta folk som söker ledande befattningar så att psykopater aldrig når höga poster. Idag, enligt mig, är sållningen åt andra hållet – den mest hänsynslöse och giriga med de vassaste armbågarna som kan gå över lik kommer till toppen. Behöver samhället avpsykopatiseras?

        Psykopati är ett neurologiskt handikapp – emotionellt förståndshandikappade finns likväl som intellektuellt förståndshandikappade. Skillnaden är att de emotionellt förståndshandikappade är farliga och t.o.m med styr ”vårt” psykopatiserade samhälle (enligt mig). Intelligenta psykopater förstår inte känslor men de har lärts sig att utnyttja andras känslor.

        Psykopater är en ytterst liten del av befolkningen men är de naturliga mördarna. Enligt en militär undersökning är runt 95% av oss totalt oförmögna att skjuta ihjäl andra människor. Bara runt 5% av alla soldater står för nästan allt dödande i krig. Ur dessa 5% finns det en liten grupp som har mycket högt IQ som kan mörda sig fram till toppen av företag, politiken och troligen framför allt inom finansen där de inavlat sig själva under århundraden. Läs gärna denna artikel: Twilight of the Psychopaths

        För är inte det vad vi ser inom makteliten? Inget samvete, inga skuldkänslor, ingen empati, och ALDRIG att de står för vad de gjort, de har inga problem att ljuga och bedra när de ertappas med sina bedrägerier (återigen detta drag är som mest framträdande inom finansen – kanske inte så konstigt då de är i toppen). Klara psykopatdrag alltihop.

        Så det är dags att ha psykopattester, typ hjärnskanning (som är väldigt säkra på att hitta den neurologiska defekten) för att sålla bort de värsta psykopaterna från toppen

  1. Sen något jag tänkt på är det geografiska och det är lättast att styra en grupp där de har ett gemensamt ok på sig som kyla till exempel där det är varken för varmt eller kallt är det nog omöjligt att styra folk. Så jag menar saker får sina positioner rent naturligt genom det och därför är saker som de är menar jag (att man kan då i vårt fall leva på mervärden bara) Öh tja lite svårt där kanske men ser man till organisations förmågorna och de geografiska begränsningarna så är de ett underlag menar jag. Inte nu för att jag gillar den ideén jag bara betraktar tillståndet (från psykopatens perspektiv för att förstå vad dessa är ute efter). Kylan är en sak man kan använda istället för kultur för att bilda en homogen massa alltså folkslag (kultur i och för sig) ifall man vill uttrycka sig så ,vilket förmodligen även påverkas epigenetiskt (hehe nu finns det ordet även i stavnings programmet vilket det inte gjorde förut).
    Förövrigt så om detta epigenetiska så har de stora företagen varit i konferens om detta för lärandet av dess möjligheter antar jag så beskrevs det ungefär när man skulle anmäla sig till dessa (vilket jag ju inte kan) jag är ju bara en fritänkande väsen eller vad jag nu är för nått.
    Nu har jag inte direkt tänkt igenom vad jag skrivit så ta det för det, öppet sinne.

    • Varför saker är som de är är ju det jag svamlat om förut att vi är svaret på den omgivande miljön och miljö kan vara hur man är sedd hur man är behandlad och så vidare i positionernas rike och temperaturen är så klart en miljö. Sånt påverkar i högsta grad vårt DNA enligt forskningen, Sverige var landet som tog fram bevis på detta genom katalogiseringar (en stad bokförd i allt i generationer) inte medvetet men i efter hand så har man undersökt dessa och kommit fram till mönster som är att beteckna som bevis enligt det jag läst om ämnet.
      Egentligen självklara saker men så är det med allt när det förklaras enkelt då är det ju självklart bara och man är betraktad som dum av massan ifall man inte ser det självklara och så blir det med detta också i framtiden. Saker som är självklara blir konsensus utan att merparten vet varför det är så.
      Liksom vad ville jag med detta? Jo att allt faller på sina platser som domino ungefär och vissa grunder som fåfänga och andra beteenden är styrande i hur det blir så man styr genom att påverka beteenden ,moralen eller icke moralen kanske.
      Tja det finns bara människor och beteenden brukar någon säga.

      Och är det inte så , ibland så eller rätt ofta så vet jag faen inte hur och bete mig och därför drar jag mig nog undan för att finna det kanske, men ärligt nu för tiden möter jag även på tu man hand beteenden jag inte riktigt ser upp till men i och för sig så är jag ju en del av den miljön som dessa möter då Epigenetiskt. Ju mer man förstår om det så kan man nog påverka mer en vad man inte skulle kunna annars, obs jag tänker bara med öppet sinne och man kanske inte ska det så här öppet jag vet faktiskt inte moralen i mitt beteende alltså om det är rätt och det är en fråga som kommer upp hela tiden i mig själv då som jag grunnar mycket på, nästan lite som varför skulle det vara fel att vara öppen alla är fria att skrota allt jag säger så är det ju eller hur. Själv söker jag nog på alla sätt att komma utanför mina vanliga tankar för att finna annat en det jag är indoktrinerad i liksom och det är väl därför jag försöker vara öppen mer öppen en en bok då.
      Nu är det dags för lunch så god lunch till alla .-)

  2. Den snälle är också den fege. Det känns både jobbigt, ovant och går emot ens självbild att ryta ifrån. Men alla har nån gräns, även om en del t.o.m. kan svälja att man våldtar ens dotter. Det är vid den gränsen psykopaterna nu är framme o naggar på många håll i europa.
    I Sverige har eliten levt högt på att ”verka men inte synas” , dvs den kollektiva snällheten har hållits igång av tillräcklig mängd köttben, medans vi fått extrem förmögenhetsojämlikhet.
    Fast det har också haft det historiskt unika oljedrivna tillväxtsamhället som förutsättning.
    Och nu tvingas psykopaterna visa klorna, vilket är en stor risk för dem.
    Se t.ex. hur äganderättspartiets överstepräst Borg kan gå ut och beskriva att ta pengarna rätt ur folks plånböcker som nåt helt naturligt

    • Japp!
      Undrar om Borg är en psykopat eller bara en extremt nyttig idiot? Länk till intervjun som jag tror du avsåg.
      http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/borg-sakert-for-konton-i-sverige
      Notera att han öppet ljuger då han hävdar att bankerna har pengar som täcker de svenska kontona – svenska bankers påhittkvot är lika stor som på Cypern – det finns inte en chans i helvete att bankerna skulle kunna betala sina skulder till kontoinnehavarna om det blev bankrusning och folk sprang till bankomaten. Om Borg helt medvetet kan stå och ljuga om en sådan sak finns det ju ingenting som säger att något av resten han säger är sant – troligen är det lika mycket lögn det med.

  3. Lincoln jag tror alla som styr över andras vilja är psykopater eller är i kakformen för att bakas till en.
    Om jag skulle vara utsatt för att vara diktator och har det ansvaret för allas vilja så är jag en psykopat.
    Det blir liksom bara fel med makt makt är nog en psykopatisk handling. Ända kanske riktiga i att ha makt är när barnen ska fostras till att inte bli överkörda eller skadade på annat sett i och för sig att rädda andra kan ju vara en makt som är godkänd. (blir svårt i definition av när makt inte är psykopatisk) så därför ska demokrati vara det främsta och teknisk utveckling enligt mycket gammal lära blir ingen höjd i utan moral. Tekniken kan ju idagen underlätta för demokrati.

    • Japp! Fast kakformen psykopaterna använder för att skapa kopior heter sociopati. Sociopater är inte emotionellt förståndshandikappade neurologiskt (som Hare ovan bl.a påvisat att psykopater är). Hela samhället har sociopatiserats så det är en djävligt stor kakform de använt. En del av formen är t.ex att de fått folk till att tro att det är socialt rätt att gå över lik för att få det man vill – då är man stark – fast i verkligheten är ett sådant beteende givetvis gravt stört.

      • Tack Lincoln det var utsökta ord för vad är en sociopat. Jag kolla vicki P på ordet sociopati och inte alls o förväntat kom denna mening upp först.
        Sociopati är, till skillnad från den mer etablerade termen ”psykopati”, ett av den s.k. politiska psykiatrins mest kontroversiella begrepp[1] och i Sverige betraktas uttrycket numera som både ovetenskapligt och föråldrat,[
        http://sv.wikipedia.org/wiki/Sociopati
        Sen tycker jag att författaren liksom skriver på ett sätt som säger jag vet mer en vad jag får säga inget ovanligt i fall man rotar i sådan information.
        Sötningsmedel ska man se upp med står det bara innehåller sötningsmedel så ska man verkligen inte dricka eller förtära det. Jag säger så på mycket goda grunder.

  4. Man får inte glömma att psykopaterna skapas och gror i myllan av ett system som driver på tillväxt på ett helt ohållbart sätt, nämligen räntans logik. I vårt räntebärande penningsystem är det mera logiskt att förstöra saker än att försöka göra dem hållbara. Exempel på detta är t.ex. planerad förstörelse, att bygga saker så att de går sönder. Sedan är det ju ur en rent investeringsmässig synpunkt t.ex. ”bättre” att hugga ner och förstöra en skog (kalhugga) en att försöka driva den hållbart och bara gallra lite. Hugger du ner skogen på en gång får du en klumpsumma med pengar som du kan investera och få ränta på och låta pengarna jobba istället för du själv. Räntesystemets magi. I själva verket är det naturligtvis inte pengarna som jobbar (hur kan pengar jobba? de är ju ingenting, endast en likriktning som gör allt till det samma, med betoning på LIK) utan andra människor som också måste förstöra jorden för att får den meningslösa penningen i sin hand, och som fast de inte ser det, måste skicka pengar vidare till de som redan har så att räntan kan betalas. ”Kick up to the boss”, som det säger inom maffian. Ett system som till viss del gör oss alla till psykopater fast vi inte vill det, för att vi inte ser systemet, trots att det är ”hidden in plain sight”. Rakt framför näsan på oss!

  5. @Stefan
    Tack, Stefan!
    Jag använder sociopat för att beskriva kakformen som psykopaterna använder för att klona sina störda beteenden till människor som inte är neurologiskt skadade. Kanske mitt eget påhitt men va fan, någon gång måste man få tänka själv!🙂
    Ps Det jag uppskattar med dig, Stefan är att du tänker själv och har tankar som jag inte alltid förstår men som alltid lämnar ett avtryck. Så jag hamnade lite i din kakform där🙂

    @”Vad är pengar”
    Sant! Moneyteismen är vår tids religion. Fan vet om inte moneyteismen och monoteismen har samma psykopatiska rot. De villkor pengar skapas på är definitivt en del, troligen den enskilt viktigaste, av den kakform som vi bakas i och som de använder för att avhumanisera samhället.

  6. Det mest djävulska med psykopatagendan är att människor lär sig att förtrycka varandra, och skyr inga medel för att dra tillbaka folk i buren om några försöker lösa ut sig ur ekvationen. Detta kallas för ”Hummerburen” läste jag någonstans, eftersom humrar agerar just så. Den hummer som lyckas fly blir tillbakadragen av sina olycksbröder/systrar. Det är en mycket talande metafor – det finns inget som är så provocerande för människor som de som inte köper mainstreambeteendet. Folk blir helt galna av människor som gör avvikande val. Men så fattar inte heller de flesta hur blåsta av systemet de egentligen är!

  7. Hej! Minns inte om jag redan postat här, men iaf – vi är några som startat en grupp för att jobba med att sprida kunskapen om hur banker skapar pengar ur luft och hur detta missförhållande kan rättas till. Vi använder oss av det gedigna material som tagits fram av http://www.positivemoney.org. Vårt mål är att få politiker i alla läger att inse att penningreform är enda utvägen. För att politikerna ska bry sig måste detta troligen göras till en fråga för valet 2014. Vill du vara med och samarbeta, kontakta mig, sussi_ekelin@hotmail.com

    • Jättebra initiativ! Lycka till! Positive Money börjar bli lite mer mordiska de med:) Såg att de länkade till den här videon på Positive Moneys blogg – riktigt bra video:

Kommentarer inaktiverade.