Alla krig är skapade av bankirerna

Jag har lite synpunkter på vad Michael Rivero säger här men det jag håller med –  banksterna är skaparna av nästintill alla krig. Inget nytt kanske för de som läst den här bloggen men mycket informativt. Högerklicka på länken nedan och välj ladda ner och lyssna:

ALL WARS ARE BANKERS’ WARS!.MP3

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/allwarsarebankerwars.php

Jag har själv skrivit om banksternas härjningar här:

Konsten att bli en ny Hitler

Afghanistan – det tredje opiumkriget

Kommer finansparasiterna välja Simsons val?

Kommer finansparasiterna välja Simsons val? del2

Det är dags att vakna nu!

Slut på inlägget

——————

Bloggandet är inte alltid så optimalt för att skapa överblick. Man skriver det man känner för för dagen och det blir svårt att skapa någon helhet för läsaren. Det här är ett försök till sammanfattning av blogginlägg som jag tycker ger en övergripande bild av hur det sk kallade ”penningsystemet” fungerar (som egentligen till över 97% är ett bollande av bankernas skulder till kontoinnehavare och inget penningsystem).

1) QE, Interbank Lending och andra ”obegripligheter

2) Sammanfattning: Hur det parasitära ”penningsystemet” fungerar

Nedan är kanske lättast att läsa men det jag gör fel är att jag använder ordet krediter och påstår att banker lånar ut dessa. Banker skapar inga krediter, lika lite som de skapar pengar, banker skapar skulder och inget annat. Ha det i åtanke om ni läser nedan

3) ”Penningsystemet för Dummies – eller – du är inte dum i huvudet för att du ser att Kejsaren är naken”

4) Hur JAK skulle kunna erbjuda sina kunder 100% uppbackade konton

————————

“of all the many ways of organising banking, the worst is the one we have today.”

11 thoughts on “Alla krig är skapade av bankirerna

  1. Just generella uttryck som ”alla” eller ”ingen” r faktiskt ganska vanskliga, eftersom det bara behvs ett enda undantag fr att motbevis pstendet.
    Mitt undantag r kriget mellan ”El Salvador” och ”Honduras” ven kallat fotbollskriget, se http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollskriget
    Hrmed har jag bevisat att rubriken r totalt felaktig.😉

    • Jo, det är en invändning jag också har men man kan väl säga att det finns undantag som bekräftar regeln. Jag skulle nog ha valt rubriken ”Nästintill alla krig är banksters krig”

      Men det är bra att du inget har att invända mot de många exempel Michael Rivero lägger fram lägger fram eller de jag påtalar, eller har du det? Om så vore det skoj om du kunde utveckla det lite. Men de kanske inte intresserar dig?

  2. @farfar Nej, borde jag vara det?

    @Lincoln Gillar din rubrik bättre, har så oerhört svårt för när generaliseringer blir regel utan undantag.

    • Jo, mitt val av rubrik var djupt moraliskt förkastligt🙂 men tydligen känner du ingen moraliskt resignation över bankirernas alla krig. Intressant!

      • Bra! Då kanske du kan uttrycka lite av den resignationen mot bankirernas krig istället för att haka upp dig på trivia? Eller du kanske trots allt tycker att rubriksättningen är viktigare än innehållet? I så fall tar jag mig rätten att uttrycka indignation över din uppfattning.

    • Tja, kanske det går att hitta en och annan vit kråka bland alla de svarta som Auguste Comte uppmanade oss att göra för att få sannolikheten på vår sida. Vissa söker med ljus och lykta efter de vita kråkorna, och även om vi inte sett dem, så kanske de ändå finns? Tills vidare kanske vi bör studera de svarta för att förstå världen? En och annan vit kråka gör kanske trots allt inte så stor skillnad i den stora bilden….?

Kommentarer inaktiverade.