Mina skulder är också pengar! – affisch

Gjorde en ”affisch” som man kan sätta upp. Om någon vill ändra den  så finns den som svg-fil här  ( Inkscape eller Illustrator) säkert stavfel och den kan säkert snyggas till. Jag har bråttom ut i solen så jag har säkert slarvat till det ordentlig – men kom gärna med förslag till förbättringar.  SVG-filen är dessutom skalbar så den kan ”blåsas upp” till att bli godtycklig storlek utan att bli ”grynig”.

Mina skulder ar ocksa pengar

 

Slut på inlägget

————————-

Nedan filmer ger en intro till hur penningsystemet ”fungerar”.

Ovan filmer är nog bäst att kolla in före man kollar in nedan två som mer beskriver hur centralbanken är navet i storbankernas kartellbildning och hur RIX fungerar  (det blir lite upprepning)

Andra delen här:

3 thoughts on “Mina skulder är också pengar! – affisch

  1. Om hur det bedrägliga pyramidiska penningsystemet ”lätt som en plätt” kan förändras nationsvis – skrev jag ett mail till finansminister Anders Borg om den 21 april i år. Det finns publicerat på min blogg här.

    I o f s så kan jag ha fel i det jag skrev till Anders Borg – men det kan jag ej föreställa mig att jag har. Vad tror Du ?

  2. Jag har länge efterlyst en affisch som kan skrivas och delas ut av alla och envar som läser din blogg, Lincoln. Så ditt initiativ är efterlängtat. Om jag får fortsätta att säga min mening så tycker jag att din affisch saknar något om räntans funktion. Det är ju räntan som gör allt omöjligt.

Kommentarer inaktiverade.