Bankirerna kommer starta ett till världskrig för att behålla rätten att parasitera – del2

Kommer inleda varje inlägg med en uppmaning till Riksdagsledamot Jörgen Andersson (M), , suppleant i finansutskottet och näringsutskottet, att bemöta tidigare inlägg då Jörgen lovat att han ska göra detta. Jörgen föredrar tydligen karriären framför demokratin och han har tydligen inga som helst problem med att ljuga eller t.o.m censurera. Han har bl.a censurerat Peter – om detta kan ni läsa på Peters utmärkta blogg:

Riksdagsledamot Jörgen Andersson(M) tystnar i debatten kring Penningsystemet, raderar kommentarer på sin blogg

————–

Lägger till den här videon som tar upp precis det jag beskriver, måste ses! Håller dock inte med om att backa upp valutan med ädelmetaller.Hade faktiskt inte sett den innan jag skrev – det synkroniserade kollektiva medvetandet kanske växer🙂

————————-

Det här är ett kompletterande inlägg till:

Bankirerna kommer starta ett till världskrig för att behålla rätten att parasitera

Det brukar sägas att de som inte kan historien blir tvungna att upprepa den. Det är genom upplysning vi kan stoppa finansparasiterna från att trycka på repeat-knappen. Här är en intressant text om vad som var grunden till första och andra världskriget. Det är lätt att se det är samma spel som upprepa nu. Fram kommer samma cykliska scenario där ekonomin med härskarvalutan vittrar sönder inifrån ( precis såsom USA håller på att vittra sönder idag) som jag beskrev i första inlägget  .  Tar bara upp några citat men läs gärna hela texten själva:

Om Storbritanniens vittrande ekonomi och Tysklands växande industri före första världskriget (jmf med USA vs KIna idag).

Kaiser Wilhelm carried on Bismarck’s development policies. At first German manufactures were of inferior quality, just as Japan’s products were later when it first industrialized. However, it did not take the Germans long to learn.

By 1913, Germany had 60,000 university students to Britain’s 9,000, and 3,000 engineering students to Britain’s 350. German industries were not only out-producing Britain, they were producing superior products.”

Om hur Marken började tränga ut det parasiterande Pundet (Jmf med hur Yuan börjar utmana dollarn):

”It should be recalled that the practically universal use of sterling in international trade was a principal component of Britain’s financial sway, and it was precisely into this strategic sphere that Germany began to penetrate, with the mark evolving as an alternative to the pound. The Deutsche Bank conducted “a stubborn fight for the introduction of acceptance [of the German mark] in overseas trade in place of the hitherto universal sterling bill…. This fight lasted for decades and when the war came, a point had been reached at which the mark acceptance in direct transactions with German firms had partially established itself alongside the pound sterling.”…“It seems probable that if war had not come in 1914, London would have had to share with Germany the regulatory power over world trade and economic development which it had exercised so markedly in the nineteenth century.”

Det som skrivs om andra världskriget är lika intressant. Läs, lär så att vi kan stoppa de parasitära psykopaterna från att upprepa historien igen.

Relaterade blogginlägg

Bankirerna kommer starta ett till världskrig för att behålla rätten att parasitera

Afghanistan – det tredje opiumkriget

————————-

Nedan filmer ger en intro till hur penningsystemet ”fungerar”.

————————-

Nedan filmer ger en intro till hur penningsystemet ”fungerar”.

Ovan film är nog bäst att kolla in före man kollar in nedan två som mer beskriver hur centralbanken är navet i storbankernas kartellbildning och hur RIX fungerar (det blir lite upprepning)

4 thoughts on “Bankirerna kommer starta ett till världskrig för att behålla rätten att parasitera – del2

  1. Lägger till den här videon som tar upp precis det jag beskriver, måste ses! Håller dock inte med om att backa upp valutan med ädelmetaller. Hade faktiskt inte sett den innan jag skrev – det synkroniserade kollektiva medvetandet kanske växer🙂

    • Japp, jag tror också att världen ser ut som den den gör för att den styrs av psykopater (eller människor som valt en religion byggd på psykopati). Freuds brorson Bernays gav psykopaterna ett instrument där de kunde spela på allmänhetens känslostråkar. Kanske lite mindre känd är Erik Bernes transaktionsanalys aom bygger på att mänskliga interaktioner är ett manipulativt spel där transaktioner mellan deltagarna sker, ofta för att uppnå en personlig vinst- måste vara julafton för psykopaterna att lära sig spela Men å andra sidan är det bra att lära sig för att kunna försvara sig också. Nedan serie ger en bra introduktion. Blev lite förbannad på mig själv när jag satte mig in i teorin då jag upptäckte att jag ofta låtit mig manipuleras på sätt som känns igen.

      Del 1

      Del 2

      Del 3

      Faktiskt hjälpte mig nedan video mig hur jag skulle förhålla mig till trollet ”anonym” här på bloggen – genom att helt enkelt inte delta i spelet genom att ställa krav på att ”anonyms” skulle ange sakliga argument och inget annat än sakliga argument. Sedan jag satt den gränsen har ”anonym” inte lyckats få fram ett endaste sakargument – däremot har han skrivit inviter för att dra in mig i ett oseriöst spel om och om igen (kommentarer jag inte släpper fram då de endast är till för att skapa maximalt med snömos och då de, som sagt, totalt saknar sakligt innehåll). Fördelen med en blogg är att man kan försvara sig genom att bestämma så att reglerna och spelet är ärligt (lite svårt på typ facebook)

Kommentarer inaktiverade.