Henning Witte företräder tyska banker, enligt honom själv

Kommer inleda varje inlägg med en uppmaning till Riksdagsledamot Jörgen Andersson (M), , suppleant i finansutskottet och näringsutskottet, att bemöta tidigare inlägg då Jörgen lovat att han ska göra detta. Jörgen föredrar tydligen karriären framför demokratin och han har tydligen inga som helst problem med att ljuga eller t.o.m censurera. Han har bl.a censurerat Peter – om detta kan ni läsa på Peters utmärkta blogg:

Riksdagsledamot Jörgen Andersson(M) tystnar i debatten kring Penningsystemet, raderar kommentarer på sin blogg

—————————–

Så avlöpte manifestationen på Norrmalmstorg ungefär som jag trott. Vad som framfördes ska jag försöka återge senare. Det här inlägget kommer handla om Henning Wittes och min dispyt på mötet. Mötet avspeglade sig även i mitt tal då jag fortfarande var arg (samt nervös) så jag skakade.

Witte kom fram till mig under minglet som föregick manifestationen. Hans första mening efter att vi presenterat varandra var en anklagelse om att jag skadat en massa människor som gått till tingsrätten och hävdat att bankerna inte lånar ut pengar. Han hävdade att jag ljög och spred desinformation. Jag motfrågade var jag hävdat att bankernas kundkonton inte användes som betalmedel, dvs pengar. Jag fråga också vad det var banken lånade ut till konton – Witte svarade då att bankerna ”lånade ut” kronor. till konton Jag påpekade då att kontona omöjligt kan innehålla kronor och hänvisade till Bank of Englands skrift som klart och tydligt skriver att bankernas konton är bankernas skulder och att bankerna inte kan ”låna ut” dessa (men gör det ändå)., citat:

“Bank deposits are simply a record of how
much the bank itself owes its customers. So they are a liability
of the bank, not an asset that could be lent out.”

Översatt:

“Kontoinnehav är helt enkelt en sammanfattning av vad banken är skyldig sina kunder. De är en skuld banken har, inte en tillgång som kan lånas ut.”

(Sid 3)

http://www.bankofengland.co.uk/publications/documents/quarterlybulletin/2014/qb14q1prereleasemoneycreation.pdf

Jag hänvisade också till en BIS-rapport som säger att bankerna skapar en slags undervaluta till riksvalutan ( Bankerna har inga Svenska kronor på sina kunders konton -sammanfattning). Witte ignorerade totalt vad jag sa samt sa att han trodde jag var medveten eller omedveten ”bankagent”. Jag svarade att han och inte jag företrädde tyska banker och hänvisade då till hans hemsida där han ordagrant skriver:

Jag företräder även många tyska banker med ärenden i Sverige.”

http://www.witte.se/tjanster.htm

(Det är lite intressant att läsa vilka övriga tjänster han åtagit och är villig att åta sig för bankernas räkning.)

Witte bekräftade att han företrädde tyska banker men inte var anställd av dem och vände på klacken och gick.

Jag har tidigare skrivit om hur totalt felaktigt Witte beskriver  penning och banksystemet:

Gör Henning Witte mer skada än nytta för penningreformsrörelsen?

Jag var då osäker på om  Wittes agerande beror på okunskap eller om Witte är en, för att använda hans egna ord, ”bankagent”. Jag har nu svårt att se att Witte är något annat än en ”bankagent”.  Om han nu är emot bankerna skulle då banker anlita honom för att företräda banker? Låter  inte troligt enligt mig.

Vad tror jag är Wittes agenda och på vilket sätt tror jag att han företräder bankerna? Kanske för att::

1) få penningreformsrörelsen att framstå som ett gäng  konspirationsfreaks som tror på att ödlor styr världen etc. Dvs hans uppdrag är att sänka penningreformsrörelsens trovärdighet

och

2) Se till att få rättsfall och företräda klienter som skuldsatts av bankerna genom kontopåhittande  och FÖRLORA  dessa fall. Dessa förlorade rättsfall skulle ge ett prejudikat inför kommande liknande rättsfall. Det som talar för det är, som sagt, att han inte alls beskriver hur penningsystemet fungerar (se tidigare länk)

Kan jag bevisa att ovan är Wittes agenda. Nä, lika lite om han kan bevisa att jag är en ”bankagent”. Däremot har Witte själv bekräftat att han företräder bankerna. Om jag skulle anlita honom i ett rättsfall mot bankerna? Nä, aldrig – jag skulle inte veta vem han företrädde.

————————-

Nedan filmer ger en intro till hur penningsystemet ”fungerar”.

Ovan film är nog bäst att kolla in före man kollar in nedan två som mer beskriver hur centralbanken är navet i storbankernas kartellbildning och hur RIX fungerar (det blir lite upprepning)

Andra delen här:

10 thoughts on “Henning Witte företräder tyska banker, enligt honom själv

  1. Tja, det brukar ju tyvärr bli så här med oss som försöker avslöja det kapitala bedrägeriet, att det blir tjafs nånstans, för, man har inte exakt samma nyans utav sakfrågan, ej heller vilket bästa receptet är för att bli av med dom, samt att man blivit utsatt för planterade desinformatörer, som gör en paranoid. Kontentan blir såna här slitningar, som våra parasitära motståndare skrattar sig harmynta av, ett tag.
    Men det är inget att hänga läpp för. Du speciellt, har fått så många att fatta det ofantliga bedrägeriet, att tidräkningen mot deras egen förintelse är betydligt kortare än den annars skulle varit.

    • Jo, det är därför jag har försökt hålla min blogg på ”maskinnivå” – bara koncentrat mig på hur maskinen fungerar. Rent ”maskinellt” beskriver inte Witte penningsystemet som det fungerar.

  2. Reblogga detta på Palanthir och kommenterade:
    Lincoln om Söndagens event i eventet som jag jag stod mitt i också.
    Som tur är så har nu Henning en saftig chans att klarlägga sin ståndpunkt genom att tvåla till Torbjörn Jerlerup för förtalsbrott.🙂

  3. Ja herregud! Tur att du finns kära människa! Jag litar mest på dig! Kör på! Känner mig besviken på Witte dock. Varför anklagade han dig. Herregud fattar ingenting! Keep up! Kör på!😛 Du är bäst!

    • Tack, Helena!’
      Ska jag vara ärligt tror jag Witte får betalt av bankerna som han själv säger sig företräda. De primära syftena är nog de jag skrev ovan.

      Maskineriet är extremt enkelt uppbyggt men Witte har ingen som helst avsikt att beskriva det. Att han hävdar at bankerna ”lånar ut” kronor till konton är ett sådant exempel – det är en total omöjlighet (som jag påpekar säger både Bank of England och BIS samma sak). Ditt konto på banken är ALLTID bankens skuld till dig (som banken kan betala genom att du t.ex plockar ut från bankomaten) En skuld på kronor kan aldrig vara kronor. Så det enda banken kan ”låna ut” till kontot är bankens skuld – ALDRIG kronor. Att såsom Witte hävda att banken skuld på kronor ÄR kronor är lika korkat som att säga att din elräkning ÄR kronor och du därför kan betala med din elräkning när du handlar på ICA.

      Det vi gör när vi betalar genom kontona är att vi får mer eller mindre av bankens skulder på vårt konton. Vi bollar bankskulder mellan våra konton och ALDRIG kronor.

      Jag tror Witte testade om han kunde auktoritets-knäcka mig genom att spela på att han är jurist – för logisk har han inget att sätta emot. Men det blir ju lite svårt för honom att spela på auktoritet när han samtidigt försöker övertala andra om att jorden styrs av ödlor och annat blaj.

      Om Witte vill diskutera detta här på bloggen så är han välkommen – med eller utan sina vänner ödlorna.

  4. Synd att jag missade ert event. Jag har dock träffat Witte så jag kan ju kommentera hur han motar kritik. Inte alls han vill föra fram sin skola och inget mer. Du ses som en konkurrent kanske?
    Witte har vad jag kan läsa mig till bara lodat en bit i penningen. Och backar upp sitt system med negativ kritik mot dagens system och guldfoten och postiv mot arbetspengar (har testats faktiskt).
    Han har inte lodat lika djupt tyvärr som du och det borde han. Isåfall kanske Witte skulle bli lite mer ödmjuk. Annars har han gjort mer än de flesta för ett nytt peningsystem och det skall han ha.

    • Jo, jag trodde det också var så att han helt enkelt inte förstod systemet. Men det faktum att han faktiskt själv skriver att han företräder bankerna samt allt svammel om ödlor, mindcontroll som kan brytas genom att man käkar guld etc etc får mig att tro att han faktiskt har just de två agendor jag beskrev i inlägget. Han lyfter inte på locket mer än han tillåts och han slänger ned ödlor och trams i grytan för att soppan ska bli än mer grumlig. Dessutom är det direkta lögner han framför – t.ex att ett kundkonto hos banken kan innehålla kronor.

  5. Snart kanske man blir anklagad för att vara fascist om man uttrycker sin avsky för krigsindustrin som genererar sa mycket pengar och välstand för ett fatal, eftersom det nu tycks vara ”antisemitiskt” att kritisera bankerna och deras metoder.

    • Klart du är ett opatriotiskt svin om du inte vill jaga Orwells Goldstein och bomba sönder hela världen!🙂 Hela ”kriget mot terrorism” är en Goldstein-kuliss där vi ska vara rädda för skuggbilderna som storebror projicerar på väggen – har du annan åsikt kommer åsiktspolisen snart och tar dig!

      Likaså är ”judehatandet” framkallat för att avleda, splittra och söndra så att vi ifrågasätter varandra istället för systemet. Vi ska vara förvirrade och känna oss små och hjälplösa.
      Är man automatiskt judehatare för att man vill ändra penningsystemet?

Kommentarer inaktiverade.