Bryter Henning Witte mot lagen när han tar kreditupplysning på mig?

Kommer inleda varje inlägg med en uppmaning till Riksdagsledamot Jörgen Andersson (M) , suppleant i finansutskottet och näringsutskottet, att bemöta tidigare inlägg då Jörgen lovat att han ska göra detta. Jörgen föredrar tydligen karriären framför demokratin och han har tydligen inga som helst problem med att ljuga eller t.o.m censurera. Han har bl.a censurerat Peter – om detta kan ni läsa på Peters utmärkta blogg:

Riksdagsledamot Jörgen Andersson(M) tystnar i debatten kring Penningsystemet, raderar kommentarer på sin blogg

—————————–

Ett skäl till att jag slutar skriva är att jag tycker det känns ytterst obehagligt att den fd EU-advokaten Henning Witte (advokatsamfundet har upphävt Wittes EU-registrering ) kommer med en massa anklagelser mot mig . Dels anklagar Witte  mig för att många av mina läsare blivit offer och förlorat i rätten mot bankerna då de anfört argument som jag anför( tingsrätten har enligt Witte inte ens tagit upp dessa fall)  Witte påstår att han träffat dessa offer i rättssalar – vilket verkar lite konstigt då han är utslängd från advokatsamfundet och inte kan agera som offentlig försvarare i rätten   Tiden Witte kan spendera i rättssalar måste mao vara tämligen begränsad då han inte har rätt att verka som svensk advokat (om jag nu förstått det rätt).

Inte en enda läsare har heller hört av sig till mig och skrivit att de blivit ”offer” såsom Witte hävdar.

Ett annat skäl till att jag känner olust till Witte är att han verkar hålla sig på den gråa gränsen till pyramidspel genom sin roll i företaget Towah.

Sverige ny fristad för pyramidspel

Bl.a finns hans namn angett för det här MLM-spelet som Towah backar upp – Witte stoltserar dock inte med sitt namn i den svenska grenen av pyramidspelet kallat Wenyard men däremot finns hans namn med titeln ”Dr Henning Witte” som juridisk kontrollant i lanseringen av den Ryska(?) delen och den Spanska (?) delen. På Flashback finns en intressant tråd som diskuterar om det är ett pyramidspel som Witte är med och driver eller ej:

Wenyard – Pyramidspel?

Jag saknar juridisk utbildning och kan inte bedöma riktigheten i om det Witte sysslar med är pyramidspel eller ej – dock verkar det finnas gott om folk som tycker att det är pyramidspel.

Witte var även advokat för de anhöriga i Estonia-katastrofen. Båda anhöriggrupperna som Witte företrädde har framfört kritik mot Witte. Här är en del kritik från den andra anhöriggruppen Witte representerade

http://estonia.kajen.com/Hygstedts_artiklar.html

Även advokatsamfundet var mycket kritiska redan då.  SvD skrev en artikelserie om Wittes hantering av anhöriggrupperna, lite citat :

”Enligt Claes Peyron, ordförande i Sveriges advokatsamfunds disciplinnämnd, är det dock “utomordentligt ovanligt” att svenska advokater mer än i undantagsfall tar betalt för att prata med journalister.

Ovanligt är det också att klienterna får betala räntor för lån som deras ombud sett sig nödsakad att ta. Witte förklarar de bägge lånen i Handelsbanken på 350 000 kronor med “utebliven betalning från försäkringsbolagen”.

Du har ju inte taxerat någon inkomst de senaste tre åren. Hur kunde du få dessa lån beviljade?

– Det beror på vilka kontakter man har i banken, säger Henning Witte.”

De kontakter Witte har på Handelsbanken måste vara ganska högt upp då en vanlig bankanställd skulle aldrig bevilja ett ”lån” på de premisserna. Detta sammanfaller också väl med att Witte på sin egen hemsida säger sig företräda tyska banker.

Ovan är i sig olustigt och jag får en mycket mörk bild av vem Witte är och för mig verkar det som om hans enda intresse ligger i att ett eller annat sätt och mjölka folk på pengar. Att hans uppenbara lögner kring hur penning och banksystemet fungerar (kryddat med lite svammel om aliens, ödlor, ”mind control” etc för att döda all trovärdighet för penningreformsrörelsen) ter sig ju med ovan bakgrundsinformation som ett beställningsjobb från de tyska banker han själv säger sig företräda (eller varför inte Handelsbanken som han ju också, också enligt han själv, haft bra kontakter högt upp med).

Det blir inte mindre olustigt av att det damp ned ett brev fån ett kreditupplysningsbolag  i brevlådan om att Wittes företag tagit kreditupplysning på mig. Jag undrar om det ens är lagligt. Kanske någon läsare kan med bättre juridisk kompetens än jag kan hjälpa mig med att reda ut om Witte begår ett lagbrott i att göra detta (eller om han håller sig i den gråzon som han verkar vara expert på att bladdra bort saker med). Enligt datainspektionen gäller följande:

”Den som begär en personupplysning, alltså en kreditupplysning om en privatperson, ska ha ett så kallat legitimt behov av den. Det innebär att han eller hon ska ha eller vara på väg att ingå ett kreditavtal med dig eller att han eller hon i övrigt har anledning att göra en ekonomisk riskbedömning beträffande dig. En hyresvärd kan ha ett legitimt behov av en kreditupplysning om du ska hyra en bostad. Ett annat fall kan vara om en arbetsgivare tänker anställa dig i en högre position som dessutom innebär ett ekonomiskt ansvar, till exempel som bolagets ekonomichef.”

När får en kreditupplysning lämnas ut?

Jag har ingen som helst ekonomisk relation med Witte och med tanke på ovan är det sista jag vill ha. Har Witte därmed gjort sig skyldig till ett lagbrott? Hoppas någon juridsk sakkunnig person kan hjälpa mig reda ut detta.

Jag kommer även i fortsättningen ligga lågt med skrivandet på bloggen – det känns som sagt olustigt och en del konstiga saker har hänt privat som jag inte vill gå in på men som gör att olusten känns än större. Jag har tydligen trampat någon/några på tårna.

————————

Nedan filmer ger en intro till hur penningsystemet ”fungerar”.

Ovan film är nog bäst att kolla in före man kollar in nedan två som mer beskriver hur centralbanken är navet i storbankernas kartellbildning och hur RIX fungerar (det blir lite upprepning)

Andra delen här:

17 thoughts on “Bryter Henning Witte mot lagen när han tar kreditupplysning på mig?

  1. Det är ju förvånande att någon MED juridiska kunskaper tar en kreditupplysning utan att ha en relevant orsak. Vad jag kan läsa ut av citatet också olagligt. Djupt integritetskränkande i vilket fall som helst!

    Stå på med bloggen – du har medvind nu och har skrivit extremt bra inlägg sista tiden!

    • Tack, Carina! Jo, det blir ju lite svårt för Witte att påstå att han inte vet vad han sysslar med – han har ju trots allt varit verksam som EU-advokat i Sverige och har företrätt och företräder dessutom banker. Tar man ut ett kreditupplysning ska man veta reglerna för det och för att vara med i kreditupplysningsbolaget måste man ingå ett avtal med kreditupplysningbolaget där man är tvungen följa dessa lagar och inte ljuga om syftet. Kreditupplysningsbolaget har troligen trott att Witte med sin tyska juridiska titel hade full koll på lagen samt ett syfte i enlighet med det avtal Witte skrivit på – så lögnen hamnar helt i knät på Witte. Jag kan ha en viss förståelse (understatement) för att han blev utslängd från advokatsamfundet om det är så här han håller på.

  2. Tragiskt att höra att du får utstå agerande av denna sort!
    Jag vill dock tacka dig för din blogg och det du hit tills skrivit.
    För mig har det varit väldigt upplysande och hjälpsamt för att lära mig förstå det bedrägeri som pågår.
    Önskar dig allt gott!

  3. Stå på dig Lincoln du skriver fantastiskt bra och jag ser till att du skall få stöd från flera håll. Viktigt att du driver detta för att upplysning om systemet får inte falera pga av en sk. advokat som spelar under bordet och lurar andra att tro på det han gör. Läser alla dina inlägg och försöker förstå att detta är viktigt för en framtida fri nation!

  4. Tack, Viktoria ock Kjell!

    Det enda positiva är väl att Witte måste ha blivit redigt besviken då det inte finns en anmärkningen eller dyl på mig överhuvudtaget. Han vill ha något att hänga ut mig för – nu blev det tvärtom istället.

    Har skickat det här till kreditupplysningsbolaget (Bisnode):

    ”Hej!

    Det har tagits en kreditupplysning på mig av Henning Wittes bolag ”Rechtsanwalt Hw KB”. Jag har förståelse för att ni handlat i god tro då Henning Witte är tysk advokat verksam i Sverige (ni har troligen, helt förståeligt, trott att han därmed kan och följer lagen). Witte har dock blivit utsparkad från advokatsamfundet och får inte verka som advokat i Sverige.

    Jag vet att ni har tillsynsansvar för att frågeställaren har ett legitimt skäl till begära ut kreditupplysningen. Men, som sagt, förstår jag också att ni inte hade något skäl att ifrågasätta den tyske advokatens förfrågan. Jag har ingen affärsrelation alls till Witte och har inte begärt någon kredit, ska hyra något eller dylikt heller (varken från Witte eller någon annan). Jag har tänkt göra en anmälan till berörda myndigheter och undrar hur ni tänker er ställa er till den. Jag antar att Witte uppsåtligen brutit mot det avtal ni tecknat med honom (han har varit verksam som advokat i Sverige många år – dessutom inom bankväsendet – så han kan reglerna mycket väl).

    Ska jag göra en anmälan mot er? Mot Witte eller vill ni att vi ska samarbeta kring att göra en gemensam anmälan mot Witte?

    Jag är inte juridiskt sakkunnig så jag tar gärna emot era tankar.

    Jag förutsätter också att ni raderar den sökning Witte gjort från era register.
    ”.

    • Tack Mimmi!
      Tror också att systemet nått gränsen för både trovärdighet och skuldmättnad. Dessutom är det helt rätt som artikeln skriver – dollarn är på sista versen och faller den så rasar hela parasitbygget:
      The dollar is also in trouble because its role as world reserve currency is threatened by the abuse of this role in order to gain financial hegemony over others and to punish with sanctions those countries that do not comply with the goals of US foreign policy. The Wolfowitz Doctrine, which is the basis of US foreign policy, says that it is imperative for Washington to prevent the rise of other countries, such as Russia and China, that can limit the exercise of US power.

  5. Instämmer med föregående personer! Stå på dig! Din blogg är ovärderlig och unik i Sverige. Jag har tidigare läst en del på Wittes sida men har helt slutat nu iom med uthängningen av dig och din blogg. Jag gjorde en Sverker (från Plus) och kastade hans sida i soptunnan!

    Och vad gäller kreditupplysningsbolaget Bisnode har de varit i blåsväder förr: http://www.friatider.se/search/node/bisnode. En polisanmälan bör göras.

    Återigen, tack för en bra blogg och låt dig inte skrämmas till tystnad!

    • Tack Dan, uppskattas. Tänkte se vad Bisnode vill göra – hoppas de ställer sig på min sida mot Witte – för som jag skrev ligger nog ansvaret mer på Witte än på Bisnode. Witte måste som bankadvokat veta reglerna – så inkompetent kan han inte vara.

      Tänkte försöka få till lite tid för lite annat också. Känner att jag behöver syssla med lite annat med. Tänkte försöka förverkliga några uppfinningar och göra skruvad konst. Tiden liksom bara rinner undan. Kände väl så när jag gjorde den här.

  6. Mörker får alltid ge vika för ljus och i debatten om penningsystemet är du ljuset.

    Fortsätt så. Uppåt framåt, alltid!

  7. Dina blogg och dina kunskaper är viktiga! Eftersom du får skit är det tecken på att du sysslar med nageln i ögat och spot on.:-) Nä, Witte får inte godkänt.

    • Tack!
      Kollade in Witte och hans senare intervjuer. med en snubbe som heter Simon Parkes som tydligen tror han blev uppfostrad av rymdödlor. Orkade kolla i någon minut – bedrövligt!

      Kollade snubbens hemsida och där stod det:
      ”Simon Parkes is a life long experiencer of aliens, shadow people, elementals and ufo’s, these include Mantid (Mantis) beings, Draconis Reptilian, Feline, small and tall Grey creatures, Crystalline beings and other creatures that can’t be identified. ”

      • ”other creatures that can’t be identified.”

        Med tanke på listan där så kan man ju inte låta bli att undra vad det skulle kunna vara för varelser egentligen? Det är bra att du är strikt med att bara diskutera penningsystemet. Den sortens teorier Witte ägnar sig åt gör bara en sak, medvetet eller ej, det kastar ett löjets skimmer över allt och buntar ihop kritik mot penningsystemet med Elvis lever, Paul McCartney är inte sig själv utan en kopia och alla andra mer eller mindre galna teorier som finns.

      • Tack!

        Jo, det är nog Wittes avsikt också – att skapa ett löjes skimmer över penningreformsrörelsen (samt förlora rättegångar som gör det omöjligt att åtala bankerna igen).

Kommentarer inaktiverade.