Vägnätet för internationell handel byggs om av Kina – dollarn kringgås

Har startat en annan blogg där jag troligen kommer husera mer framöver än här. Lite mer kreativ och förhoppningsvis positiv 🙂

Art, inventions and the stuff in between

Senaste inlägget:

Drawing and making another weird wall/table clock -Ikea hack

——————-

Vi lever i extremt farliga tider. Första Världskriget kan förklaras av att tyskarnas Mark höll på att passera dåtidens härskar och parasitvaluta – Brittiska Pundet. Tyskarnas industri och ekonomi var överlägsen britternas och hade inte kriget kommit hade tyska Mark troligen ersatt Pundet.

Idag befinner sig världen i samma situation. Kina har passerat USA som industrination och kvar i USA finns nästintill bara den parasitära finansiella sektorn som har fått leva gratis genom att USA har haft ensamrätt på att tillverka dollar. 85% av världshandeln sker i dollar och går genom FED:s datorer i New York och det är detta faktum som hållit uppe dollarns värde – inte att USA i sig producerar så mycket av värde. Alla länder som slutar använda dollar ser USA som fiender (t.ex Ryssland, Iran, Irak, Libyen, Sudan, Nordkorea, Venezuela etc – och så givetvis  – Kina)

Kina hotar nu denna världsordning genom att de i höst kommer öppna ett nytt vägnät CIPS som kommer kringgå dollarns SWIFT-system (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication). Hoppas bilderna nedan enkelt visar detta. Det är viktigt att folk förstår detta så att vi inte går på all krigsretorik från ett USA som är på fallrepet och genom alla medel, t.om världskrig, vill behålla sin parasitstatus.

1

Kina bygger ett alternativt vägnät

21

Ryssarna har dessutom också skapat ett eget system som alternativ till SWIFT.

Destruktiviteten i att världen har en härskarvaluta skrev jag om här:

Receptet för att skapa en härskarvaluta, såsom dollarn

USA:s befolkning är givetvis inte skyldiga till detta – det är en extremt liten grupp ”elit”psykopater inom den finansiella sektorn som är skyldiga. Och Sverige är, genom sin hårda koppling till dollarsystemet, minst lika illa ute som USA. Jag skrev om det här:

Pensionen och ”marknadsvärdet” på din bostad står och faller med dollarhegemonin

7 thoughts on “Vägnätet för internationell handel byggs om av Kina – dollarn kringgås

  1. Varje folk i varje nation har ett visst ansvar för vilka som styr landet. Man väljer själv om man vill satsa på karriär eller sova framför TV:n. Man får den ledning som bäst kan dölja fakta för folket, så det gäller för folket att övervaka sina makthavare och kräva att de följer folkets vilja. Sport, alkohol och droger, kändisar, film, teater, literatur finns för att hålla drömmen vid liv.

  2. Spännande att se hur detta kommer att ”play out”.
    Tur att man är lite förbedd på sämre tider, bunkra mat, gudl/silver samt fastigheter samt gjort av med skulden på huset.

  3. Ja visst har vi alla ansvar men propagandan som pågår är ju så gott som vattentät. Det gäller att komma i kontakt med rätt internetsidor och för att göra det så måste man nästan vara lite konträrian(?) från början.

    Ta mitt jobb tex. Det är ju rullgardinen ner totalt. Hur många gånger man än försöker förklara för folk t ex att USA sponsrade kuppen i Ukraina, att det antagligen var kuppmakarna själva som låg bakom dödsskjutningarna eller att USA med allierade beväpnat och sponsrat(sponsrar?) ISIS så händer inget bakom pannbenen. Det är bara bokstäver som går in i öronen och ingenting händer som kan få folk att tänka till.

    Jag kan föreslå hur många nätdokumentärer eller artiklar som helst men vad gör det. Inte orkar de tragla sig igenom något sånt. Genom Metro, text-tv och rapport inhämtar man all kunskap om vad som sker på vårt klot. Förvisso är det inget jobb som kräver någon utbildning. Å andra sidan så är det lika svårt att nå fram till mina mer högutbildade föräldrar, syskon och bekanta. Zombierna blir snarare rädda och tror man är halvgalen.

    I alla fall undrar man hur långt psykopaterna är beredda att gå. Jag menar förstörelsen av ett världskrig måste ju ha en avsevärt avskräckande effekt på dem också. Dock har man läst om NWO, agenda 21 etc så vad vet man.

    När jag läser bloggar som denna t ex eller lyssnar på olika youtubeklipp så får jag bilden att eliten är på väg att förlora kontrollen. Jag undrar ändå om eliten inte har några äss kvar i rockärmen eller i värsta fall att denna kris var planerad och de är väl förberedda på vad som komma skall.

    • Håller med dig Olabandola, försöker också förklara och tipsa andra men vad händer? Fick frågan häromdan om jag mådde bra eller om jag var ovanligt irriterad på någon då jag varit ganska aktiv med att både dela och skriva om min bild av rådande världsläge på FB.

      Jag tröstar mig med att jag vet att det finns en hel del motstånd och kloka människor som ni som jag möter på diverse bloggar. Det gör att jag har en liten strimma hopp om att sunt förnuft och ökad emotionell självförståelse ska segra över vinstmaximerande onda krafter.

      Jag försöker även ställa en del raka konkreta frågor till våra makthavare, Stefan Ingves, Magdalena Andersson med hjälp av Michael. Har fått en del meningslösa svar från dem men vi vet ju att de vet att vi vet och de ger en viss tillfredsställelse i min annars oroliga själ.

      Den största utmaningen tror jag är att övertyga först och främst om hur vårt penningsystem verkligen fungerar och samtidigt förklara hur mycket bättre vi får det om vi förändrar det. Om ingen tydligt kan jämföra nuvarande system och dess destruktiva inverkan mot ett humant och människovänligt system kommer vi nog få se allt mer försämringar framöver.

      Därför tänker jag fortsätta att utbilda mig och träna mig i både tal och skrift om just penningsystemet så att jag med gott samvete kan ta vilken debatt som helst med de oliktänkande.

      • Tyvärr tror jag Lincoln har rätt. Sålänge folk kan fortsätta intala sig att dom blir rika på bostäder och att systemet är fantastiskt, så gör dom nog det, och kommer att slå bort allt annat. Den mekanismen är ganska stark och det är anmärkningsvärt vilka förklaringar och skäl folk kan hitta på för att illusionen inte ska gå sönder.

        Det måste nog stå bortom alla tvivel att det finns få vinnare i allt det här, och att ”folk” sannolikt inte är bland vinnarna, innan det rörs upp känslor.

  4. Ja det är när krisen väl kommer som allt ställs på sin spets. Det vore väldigt fördelaktigt om ett frö redan såtts då.Jag tror Stephen Zarlenga sa i en podcast jag laddat ner sa att det är vid krisen som kommer nu vi har chansen att förändra vårt system till det bättre.

    Mitt jobb kräver ingen intellektuell ansträngning vilket lett till att man flippat konstant mellan reklamradiokanaler i flera år. För någon månad sedan fick jag en snilleblixt efter att ha lyssnat på en massa youtubeklick på fritiden. Varför inte göra det på jobbet istället och göra mitt jobb till ett lärande. Sagt och gjort köpte ja en mp3-spelare som jag fyller varje dag med en massa spännande podcast. Hudson, Zarlenga, Chomsky eller senaste nytt från finansmarknaderna vipps så har jobbet blivit så mycket mer spännande och givande.:)

Kommentarer inaktiverade.