Vad finns det för demokrati kvar i Grekland när regeringen var tvungen att försöka ”hacka” sig förbi sitt eget ockuperade finansdepartement?

Case hänvisade till en intressant artikel där Greklands fd finansminister beskriver hur den demokratiskt valda regeringen försökte hitta dolda vägar förbi Bryssels finansiella ockupation genom att skapa betalningsvägar som kringgick de ockuperade delarna av finansdepartementet.

Mr Varoufakis claimed the cloak and dagger methods were necessary since the Troika had taken charge of the public revenue office within the finance ministry. ”It’s like the Inland Revenue in the UK being controlled by Brussels. I am sure as you are hearing these words your hair is standing on end,” he said in the leaked transcripts.

Så den demokratiskt valda regeringen var tvungen att försöka hitta vägar att ”hacka” sig förbi ockupationsmakten på finansdepartementet

The goal of the computer hacking was to enable the finance ministry to make digital transfers at ”the touch of a button”. The payments would be ‘IOUs’ based on an experiment by California after the Lehman crisis.

A parallel banking system of this kind would allow the government to create euro liquidity and circumvent what Syriza called ”financial strangulation” by the ECB.

Troligen skulle Bryssel kommit på det och stängt alla betalningsvägar för Grekland och strypt Grekland till underkastelse ändå.

Varoufakis anklagas för landsförräderi för att han försökte hitta vägar förbi finansdiktaturens ockupation av finansdepartementet. Att inte foga sig för finansdiktaturens krav är mao ”landsförräderi”. Lögn blir mao sanning – för egentligen är det ju precis tvärtom – att låta demokratin knäböja inför finansdiktaturen är landsförräderi.

Ytterligare ett bevis på att demokratin är totalt död och att vi lever inom en finansdiktatur styrd av bankerna som parasiterar på allt de kan hitta genom att tvinga alla att acceptera bankernas skulder som ”pengar” som kan ”lånas ut”.

För INGENTING av vad finansdiktaturen säger är sanning , vi lever i en skendemokrati där vi vallas in i att tro att lögn är sanning.

NEJ! Penningsystemet är inte kreditbaserat. Det är baserat på att bankerna får ”låna ut” sina egna skulder till kundkonton – en enorm skillnad!

Nej! Bankernas skulder, dvs ditt kontoinnehav, är INTE pengar!

Nej! Du amorterar inte – banken har inget lånat ut – så vad ska du betala tillbaka?

Nej! Banker är INTE företag.

NEJ! Ditt konto hos banken kan INTE innehålla kronor!

21 thoughts on “Vad finns det för demokrati kvar i Grekland när regeringen var tvungen att försöka ”hacka” sig förbi sitt eget ockuperade finansdepartement?

  1. Detta är hur NWO kommer att agera mot alla som ifrågasätter eller är emot banktyrraniet! Datorernas och det kontantlösa samhället har gjort allt detta möjligt och det finns alldeles för många som blivit rika på systemet vilket medfört att politiker och makthavare lätt kan mutas. Vilket ju för övrigt märks på politiken som förs i de flesta länder men framförallt EU/USA som ju också är de som jobbar hårdast för NWO. Och det är väl här man har den främsta orsaken till ledande västpolitikers rabiata hat mot Putin som ju är NWO:s största motståndare. Den dagen man får till ett regimskifte i Ryssland kommer bankirerna att korka upp champagnen.

  2. Förra gången Grekerna fick ”lov”att folkomrösta var strax efter juntans fall 1974,då gällde det om man ville ha kvar konungen.
    Då röstade man också NEJ(OXI”),man blev avmed konungahuset!Nu röstade man också NEJ,men den Parlamentariska Diktaturen(Riksdagen-Vouli) som man har
    sket helt enkelt i vad folket ville ha i denna folkomröstning!

  3. Grekerna vet nu att det finns inget”hopp”,i nuet eller i framtiden med detta partisystem,varken höger,vänster,mitt,upp,ner
    Alla(partier) har förått det grekiska folket.Familjerna som har styrt grekerna. Det finns bara en väg!5 nationella Hellenska Samlingen! Släng ut bankmafian från EU,IMF,ECB,gå ur detta EU som mer liknar ett 4 riket EU.Skapa en egen nationell bank som inte tillhör de kända bankfamiljerna. Vi vet att större delen av ”skulderna”
    finns inte,e.x.stödpaketet som grekerna sägs ha fått 240 milj euro,har aldrig passerat gränsen.Skapat som digitalkonfetti på någon dator hos ECB,som gynnar just det-bankerna ,som är privata företag!

  4. Nä, det är inte frågan om ”höger”, ”vänster” etc. Det är frågan om vi överhuvudtaget har någon demokrati kvar alls – ni har rätt! Idag härskar finansdiktaturen oinskränkt.

  5. Det finns ingen makt att stå mot finansdiktaturen, allt de vill genomföra kommer att genomföras. Den lilla minoritet som stretar emot är alltför svag och fotboll betyder mer än att sätta sig in i tingens ordning. Vid samtal med mina vänner så är det ingen som förstår vad jag pratar om och de orkar inte lyssna på mina tokerier. Jag ser ingen ljusning vid horisonten.

    • Hej Kjell.

      Jag vet hur du känner eftersom jag har försökt samma sak
      för ett par år sedan så du är inte ensam.

      Det blev ganska het stämning när jag berättade hur saker och ting
      ligger till i verkligheten i samhället.

      Det intressanta var att ingen var upprörd direkt på mig som person,
      men mer mot min förklaring.
      Den verkade trigga en väldig ilska inte direkt riktad mot mig.

      Jag förstår nu en tid efteråt varför.
      Ingen vill få sin verklighetsbild förstörd då den är en stor del av
      ens personliga identitet.

      Ifrågasätter man en människas identitet så blir det ofta starka reaktioner.

      Jag är hoppfull dock eftersom en stark reaktion är enligt mig
      bättre än någon som tittar på en som en fågelholk alternativt (och värre) inte bryr sig alls.

      Den goda nyheten är att det finns ingen anledning för dig att känna dig varken ledsen eller hopplös eller att ge upp.

      Du är på rätt väg och gör rätt. All respekt till dig !

      Att du gör det bästa du kan för att försöka hjälpa andra visar att du är en bra människa och bryr dig. Du gör det man kan göra, informera andra, och du ska ha all heder för det.
      Om ingen annan gör det så klappa dig själv på axeln och stå på dig.

      I slutändan så är det upp till person(erna) som du försöker förklara
      för att bestämma om de vill lyssna eller blunda.

      Om de inte vill lyssna eller gör narr av dig eller ser ut som lyktstoplar i ansiktet är inget du ska ta som en personligt angrepp eller må
      dåligt över att de inte bryr sig, snarare tvärtom.

      Det ger dig heder och personligen är jag är glad att du vill hjälpa.

      Jag lärde mig mycket om detta när jag gick igenom samma process 2011 som du verkar göra nu från en kille i USA som jag hittade när jag sökte svar på varför saker och ting verkar totalt ur balans i samhället numera.

      Killen heter Chris Duane och jag hittade hans webbsida som heter
      Sons of Liberty Academy. Efter att ha gått igenom hans 10 videos
      på cirka 1-2 timmar så fattade jag galoppen om hur samhället funkar.

      Kostar inget att ladda ner dem då han gav bort det gratis.
      Tar en bra stund att gå igenom dem men fasen vad jag fick insikter och lärde mig mycket.

      Vet inte om det är ok med Michael som har bloggen att man lägger in länkar men om det inte är det så ber jag om ursäkt i förhand och kommer inte göra det.

      Annars om det är ok så ta en titt. Ändrade mitt liv bokstavligen så
      något värde har det allt enligt mig i alla fall:

      http://members.sonsoflibertyacademy.com/

      Tidigare behövde man regga ett email men det ska inte behövas numera. Hoppas det hjälper dig att se att vi är inte ensamma
      att förstå att saker och ting är väldigt fel just nu i samhället men
      att det går också att ändra på det.

      /Robban

  6. Samtidigt blundar vänstern fullständigt för detta pyramidspel. Jag har försökt få igång diskussioner på fb mm men det går inte! Det måste till en total kollaps av vårt ekonomiska system, men? Kommer detta att ske. Bankoligarkernas hantlangare politikerna kan ju hålla dessa ekonomiska system under armarna hur länge som helst? Titta på USA:s skuldsättning den är ju ofantlig. Starta några krig här och var så smörjer det banksystemet, lite kriser i några länder så ”gud bevars” så vill vi inte ha det?! Höj skatter vi betalar vad som helst för att inte hamna i samma fälla som de lata Grekerna? Så låter det ju bland grindvakterna-journalisterna, kändisar, bloggare mm. Systemet kan inte kollapsa enligt mig om vi inte tippar det själva. Och ofta läser och hör jag om kapitalismens misslyckande, vadå? Misslyckande – de 1% blir ju rikare och mäktigare och vi de övriga 99% blir fattigare, sjukare och passiviserade. Vänstern är till för att hålla detta system under armarna liksom de övriga ismerna, folket måste hållas ovetande om detta gigantiska bedrägeri. Och vi som förstår hur det är uppbyggt allting, vi dör i förtid i cancer, hjärtinfarkter, eller förgiftas? Titta hur det går för de holistiska läkarna i USA hur många är det uppe i nu? Och mördade eller försvunna vetenskapsmän, bankanställda, politiker osv. Parasitstopp behövs helt klart och vi måste komma ut!

  7. När ”krisen”(2010)slog till i Grekland bestämde jag mig att flytta upp till Sverige igen.Efter en vistelse på 15 år i Grekland så var det några saker som slog mig!Det går inte att få hyra en lägenhet,om du inte går med i Pyramidspelet ”Bostadsrätt”.En del av din pension får du ”spela” på börsen(Pyramid).Och det finns nästan inga kontanter-de behandlar dig som kriminell om du kommer in med lite kontanter till banken.I Grekland jobbade jag 10-14 timmar per dag 6 dagar i veckan,jag tjänade 1100 euro i mån(kock),betalade min skatt o.s.v.
    Vi köpte en lägenhet utanför Thessaloniki ,vi amorterade nästan hela summan(85 000 euro),exet har 4 år kvar 600 euro i månaden.Hon arbetar som lärare,hon jagar också extra jobb vid sidan för att få ihop det.Många här i Gr hade inte plastkort,men blev tvungna att göra så nu när banken var stängda i över 2 veckor,plus att de kontrollerar hur mycket kontanter du får ta ut(60 euro om dan)

    • Helt rätt att allt bara är pyramidspel som bankerna anordar.

      ”Många här i Gr hade inte plastkort,men blev tvungna att göra så nu när banken var stängda i över 2 veckor,plus att de kontrollerar hur mycket kontanter du får ta ut(60 euro om dan)”

      Intressant!

      Kanske var det en bidragande orsak till att just Grekland skulle krossas? Grekerna använde riktiga pengar (kontanter) i mångt större omfattning än andra länder – dvs de var mindre skuldslavar än andra länder (kanske för att grekerna är smarta nog att tro mindre på systemet än t.ex godtrogna blåögda svenskar?). Som bestraffning för att grekerna använde riktiga pengar, kontanter, och inte bankernas penningsurrogat måste grekerna straffas. Grekerna var helt enkelt för självständiga och kontanterna gynnade den lokala ekonomin (kontanter kan ju inte färdas så långt – man vill ju inte gärna stoppa sedeln i ett kuvert och skicka den med posten och hoppas den kommer fram om man köper något lite längre bort)

      Så genom att krossa Grekland och begränsa mängden kontanter tvingas Grekerna också in i bankernas skuldslaveri genom att de tvingas betala genom bankernas kontosystem.

      Tack för din läsvärda kommentar och de tankar de födde!

  8. Jag förstår att banken skapar pengar ur intet,och att du amorterar egentligen ingenting.

    • Det är värre än så – banken ”lånar ut” sin egen skuld (då det är det enda som kan finnas på ditt konto) och kräver att du ska betala tillbaka kronor. Det finns mao två sorters ”pengar” i systemet – de riktiga kronorna och bankernas skuld på kronor till kontoinnehavarna (dvs ditt kontoinnehav). När banken ”lånar ut” till ditt konto kan banken bara ”låna ut” sina egna skulder – aldrig kronor. Banken avvarar inget när den ”lånar ut” sin egen skuld till dig men du ska ”betala tillbaka” kronorna du aldrig lånade till banken.

      Själva problemet ligger mao i att bankerna som parasiter får räkna in sina egna skulder (ditt och mitt kontoinnehav) i ”penningmängden” och lura folk att banken ”lånar ut” kronor till kontot som skuldslaven måste betala tillbaka.

      Bankernas rätt att ha konton utanför kronsystemet måste tas ifrån dem – de ska inte få fortsätta sitt bedrägeri. Samtidighet ska alla tillgångar parasiterna skaffat sig genom ovan bedrägeri tas ifrån dem – antingen genom direkt konfiskation eller genom att ha extrem skatt på parasiternas ”egendom” (som ju i grunden inte är deras)

  9. Tack Michael,du anar inte hur mycket mina ögon har ”öppnats”
    efter det att jag hittade dina sidor!Läser ofta också Carl Norberg!
    På min semester träffade jag en släkting som är bonde här i norra Grekland.Han är 59 år,hans huvudsyssla är äppelodlingar,han är nästan självförsörjande,odlar nästan allt,har också höns,lamm m.m
    Är inte skyldig banken något.Han blev tvungen att skaffa plastkort för att komma åt sina besparingar vid 59 års ålder,och då pratar vi ändå om ett dagligt uttag på endast 60 euro.En sak till.Om jag delar dina sidor på Facebook,kanske jag får en till två personer till att läsa igenom,och några ”Like”.Om jag sätter ut en bild på en sockerkaka,så får jag 200 ”Like”.Det visar hur ”svårt”det är att få vanliga människor att ”höja ögonbrynen”!

    • Låter ju faktiskt som om Grekernas ovilja att bli skuldslavar (dvs använda bankerna kontosystem) var en av anledningarna. Tror betydligt fler greker är inforstådda med att självständighet hänger ihop med frihet (har för mig att Grekland har mycket fler egenföretagare än t.ex Sverige) Mitt första inlägg när jag startade den här bloggen handlade mycket om att bankerna ville få folk så osjälvständiga som möjligt (det finns en massa fel terminologi i det inlägget, såsom att bankerna sysslar med kreditgivning – bankernas ”utlåning” (som inte är utlåning🙂 ) är inte krediter). Men i stort tror jag det inlägget fortfarande håller:
      Stoppa finansparasitismen nu!

      Tack själv för den intressanta information du ger, det är genom att dela seendet vi kan se bortom allt skitsnack. Och jag tror greker i allmänhet nog kan se bortom sockerkakan mer än vad de flesta svenska lyckas med just nu (men på sätt och vis kan jag förstå dem – på ett sätt skulle det vara skönt att leva i lalla-land igen).
      Tack också för att du delar på facebook och tyvärr har du nog rätt – det fastnar i sockerkakan.

  10. Jag delar också dina utmärkta artiklar på FB! Bland annat la jag ut en på Steigans blogg/FB sida. Fick en kommentar att det som stod i artikeln bara var konspirationer? Kul med en kommentar tänkte jag och försökte få han att förstå att konspirationer är vad Bankerna sysslar med i sitt pyramidspel. Och det var allt ingen mer diskussion där inte! Sorgligt men förhoppningsvis var det några som läste och gick in på din blogg, man kan ju hoppas att poletten trillar ner en dag. På 8 dagar /Stefan Lindgrens blogg skriver ibland intressanta tankar om banker och Grekland, men jag tycker han krånglar till det alldeles för mycket, som om han inte vill ha någon diskussion. Den känslan får jag i alla fall. Kolla gärna denna artikel om Grekland, hyffsat skriven för en gång skull på 8dagar – http://www.8dagar.com/2015/07/papperslappar-saknas.html#more

    • Tack för att du delar på facebook!

      Jo, Jag har också fått den där UFO-stämpeln på mig – spelar ingen roll hur mycket man hänvisar till balansräkningar, Bank of England, Richard Werner etc etc. Folk vill vara invaggade i den falska trygghet media, politiker och ekonomer vaggar in dom i. Det kommer nog bli ett lika bryskt, om inte bryskare uppvaknande i Sverige när bostadsbubblan spricker här – den bostadsbubblan som sprack på 90-talet som skapade megakris är ingenting jämfört med den här bubblan. Folk kommer, förhoppningsvis då vakna och inse att allt rasistiskt skitsnack om lata greker etc bara är en täckmantel för finansdiktaturen att dölja sina brott med.

      Du skrev om att vänstern är lika fast som högern i detta träsk. Håller med dig. Men här är faktiskt åtminstone en tyska som vågar säga som det är:

      • Tur att jag kommer ihåg tillräckligt av tyskan från grundskolan
        för att hänga med i vad hon sa.😉

        Merkel såg inte helt nöjd ut när sanningen kom fram att Grekland och EU är styrda av teknokrater och bankmänniskor.

        Det mest intressanta enligt mig var att det var nog att majoriteten av ledamöter som satt och lyssnade som faktiskt applåderade.

        Vet inte hur mycket det betyder eller om det betyder något
        men det kändes bra i alla fall.

        Tack Michael.

        /Robban

Kommentarer inaktiverade.