Nato-medlemskap handlar om att bevara västs feodala finansdiktatur baserad på skuldslaveri

Skrev igen på Schlaugs blogg. Han tog upp en film som iofs har vissa poänger men som bara skapar på ytan (se den i slutet av inlägget). Kopierar mina kommentarer och hoppas de bildar ett förståeligt sammanhang.

Jag håller med signaturen Ben Dover om att filmen var historielös.

Ska man diskutera Natos agerande i Ukraina måste man diskutera den planerade statskuppen som Soros, Nudland genomförde och USA agerande. Man måste diskutera Ukrainas geopolitiska läge. Redan 1997 skrev Brzezinski i ”The Grand Chessboard” att Ukraina var Rysslands akilleshäl och extremt viktig för USA för att kunna fortsätta kontrollera imperiet.

Man måste diskutera om vi vill gå med i ett Nato som är ständigt krigförande för imperiet USA:s räkning. Man måste diskutera om Anders Borg hade rätt när han i ett tal till en tankesmedja i Washington ordagrant sa:

”Basically the US is providing these flows for us. You make war and we get the refugees”

Man måste diskutera det faktum att USA har startat så gått som alla krig sedan andra världskriget. I juni 2014 skrev American Journal of Public Health:

”Since the end of World War II, there have been 248 armed conflicts in 153 locations around the world. The United States launched 201 overseas military operations between the end of World War II and 2001, and since then, others, including Afghanistan and Iraq ….”

I rapporten skrivs också att 90% av alla döda är civila.

Man måste diskutera det faktum att USA har närmare tusen militära baser runt om i världen medan Ryssland har en handfull.

Man måste diskutera det faktum att alla länder som på något sätt försöker kringgå dollarhegemonin som kontrollerar 85% av världshandeln bombas sönder eller destabiliseras av USA/Nato (Irak, Libyen, Syrien, Sudan, Iran, Ryssland har alla försökt kringgå dollarns härskande och dess ledare har alla utmålats såsom Hitler av den västmedia som mentaltvättar sin befolkning med korkade extremförenklade stereotyper).

Skulle kunna fortsätta med den debatt som borde ske men som tystas ihjäl av sådana som Bend Over. För det som får sägas genom hjärntvättmaskinen massmedia är så extremt ytligt, historielöst och – japp, rent ut sagt, totalt korkat, att man häpnar om man bara stannar upp och försöker tänka själv istället för att man bara ryggradsmässigt Bend Over och svälja.

Svenska staten kan inte låna pengar om du med pengar avser kronor. Staten kan bara ”låna” bankernas egna skulder (dvs kontopåhitt på bankernas kundkonton) då detta är det enda staten kan ”låna” enligt Maastricht. Per definition är bankernas kundkonton ALDRIG pengar, dvs kronor – bankens kundkonto är alltid bankens skuld till kontokunden. Så bankerna ”lånar ut” sina egna skulder till kundkonton – ALDRIG pengar.

T.ex ligger skattekontona på SEB och är SEB:s SKULD till staten på kronor. När staten ”lånar” av SEB kan mao SEB inget annat ”låna ut” än SEB:s egna skuld till statens skattekonto som SEB hittar på vid det sk lånetillfället. På så sätt sätter sig staten i påhittad skuld till Wallenberg. Vore staten suverän skulle den kunna skapa riktiga pengar, dvs kronor, genom Riksbanken och inte behöva sätta sig i påhittad skuld till banksystemet.

Wallenberg har ju en fot i det militärindustriella komplexet vilket kopplar ihop ovan med Nato. Natos främsta uppgift är att se till att ovan feodala finansdiktatur byggt på skuldslaveri globalt kvarstår där USA är finansimperiets centrum. De länder som försöker nå någon form av suveränitet straffas, som sagt, utan misskund.

Fler lögner tillkomna för att dölja det faktum att vi lever inom en global finansdiktatur:

Vad kan banken ”låna ut” annat än bankens egna skuld till ett kundkonto när kontot enligt bankens egna balansräkning bara kan innehålla bankens skuld?

Av alla prostituerade politiker är nog Reinfeldt den största förrädaren

Bankirerna och ekonomerna kommer förstöra världen om vi tillåter dem fortsätta ljuga

Bankernas skulder, dvs ditt kontoinnehav, är inte pengar, de används i byteshandel by proxy

Nej! Börsspekulation är inte ”sparande”. Pyramidspel är aldrig sparande

Nej! Bankernas skulder, dvs ditt kontoinnehav, är inte pengar! Att de trots detta ingår i penningmängden är en del av bedrägeriet

NEJ! Penningsystemet är inte kreditbaserat. Det är baserat på att bankerna får ”låna ut” sina egna skulder till kundkonton – en enorm skillnad!

Nej! Bankernas skulder, dvs ditt kontoinnehav, är INTE pengar!

Nej! Du amorterar inte – banken har inget lånat ut – så vad ska du betala tillbaka?

Nej! Banker är INTE företag.

NEJ! Ditt konto hos banken kan INTE innehålla kronor! Liten film

NEJ! Du är aldrig låntagare av det som står på ditt konto! Banken är ALLTID låntagare av det som står på ditt konto.

Nej! Pengar är inte ett löfte om att betala – tvärtom – man kan betala löften med pengar.

7 thoughts on “Nato-medlemskap handlar om att bevara västs feodala finansdiktatur baserad på skuldslaveri

  1. Lincoln, jag såg just, en smula efter som jag är, ”talet” du höll med vad jag tror är Carl Norberg hållandes i mikrofonen. Skitbra, jag är imponerad över att du vågade, det skulle aldrig jag ha gjort.

    Jag kan formulera mig väl i skrift, men verbalt går det inte fullt så bra. Kommer det mer sådant framöver?

    • Jo, Carl Norberg var där och andra. Jag har inte så bra koll på vilka de är (mer än desinformatören Witte och Norberg). Jag är ju lite av en ensamvarg i de här sammanhangen🙂 Kanske skulle hållit mig därifrån med.
      Norberg höll i micken för att jag skulle kunna vifta med sedeln och kreditkortet.

      Jo, jag kan tänka mig hålla fler ”föreläsningar” men jag vill inte dras med en partistämpel. Jag tror mitt största förtroendekapital ligger i att jag inte har röstat de sista 3-4 gångerna🙂 (känns totalt poänglöst).

      • Ja, Witte är en märklig figur. Det håller jag med om. Du har säkert sett att han skrivit något i stil med att du samarbetar med någon av säkerhetstjänsterna, som har teknologin att ändra och censurera på Google.

        Med risk för att låta lika konspiratorisk som Witte så har det faktiskt hänt mycket mycket märkliga saker i mitt liv de senaste åren. Jag har ingen lust att gå in på exakt vad, det skulle nog inte tjäna något till.

        Jag tror iallafall att om någon är oärlig så det herr Witte själv.

  2. Nu blev jag nyfiken finns talet på video? Håller med dig om C. Norberg han är en svammel gubbe och tyvärr lyssnar för många på honom. Håller med dig till viss del när det gäller partifrågan och att stå utanför partier. Själv har jag inte röstat i så många val som du? Just för att jag inte litar på politiker alls, det har jag aldrig gjort. Men, här kommer en fundering under detta år, om inte vi röstar på de icke fascistiska partierna så får ju SD typerna många fler röster än vad de borde få. Jag tänker på partier som hälsopartiet eller enhet? Runt 15% röstar väl inte i allmänna val har jag för mig. Undrar också hur många av dem ligger för långt åt höger, så det kanske blir ett nollsummespel. Samtidigt tror jag inte att en penningreform går att genomföra med de partier vi har idag. Det måste till ett parti med en karismatisk ledare för att få med sig folket att förändra hela den maktstruktur som tagit över våra liv!

Kommentarer inaktiverade.