Tillägg till e-boken ””Crash course” i hur penning och banksystemet fungerar”

Min mer kreativa blogg:

The possibility to use a Boolean sphere in order to create a Von Neumann universal constructor

————–

Jag har gjort inlägget ”Crash course” i hur penning och banksystemet fungerar” till en statisk förstasida som en e-bok som mekaniskt beskriver hur ”vårt penningsystem fungerar” (det är varken ”vårt” eller ens ett ”penningsystem” och än mindre hållbart fungerande). Jag tänkte lägga till kapitel utöver de som redan ingår. När boken sedan är färdig tänkte jag omvandla det till en pdf-fil som går att ladda ned (någon som vet något bra program som kan dra ned en wordpress-sida till en pdf-fil?). Kommentarsfältet på förstasidan kommer vara öppen så kom gärna med förslag på aspekter som bör belysas djupare (jag har tjatat om det här i hur många år som helst nu så jag har säkert redan dragit upp det mesta någonstans – frågan är bara om jag kan hitta det 🙂 ). Andra kommentarsfält kommer även i fortsättningen vara stängda då jag inte hinner/orkar svara på på allt (och i synnerhet inte på korkade kommentarer från banktroll).

Jag la nu till inlägget ”Att bankernas skulder, dvs ditt och mitt kontoinnehav, ingår i penningmängden är grunden för bankernas bedrägeri” som kapitel 6.

 

